English

برنامه جامع سلامت استان تدوین می شود

برنامه جامع سلامت استان قم به منظور کاهش مشکلات بهداشتی در استان تدوین می شود.

برنامه جامع سلامت استان تدوین می شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم به نقل از دانشگا ه علوم پزشکی قم، جلسه این برنامه جامع،  با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد که قرار است این برنامه در یک بازه زمانی قبل از بهمن ماه طراحی و تدوین شود.

محقق مسوول تیم اجرایی پروژه تدوین برنامه جامع سلامت گفت: این برنامه به عنوان یک سند بالادستی در جغرافیای استانی به حساب می آید که با هدف ارتقای عادلانه شاخص های سلامت توسط همه دستگاه و زیر نظر استانداری تدوین تصویب و اجرا می شود.

وی افزود: این برنامه سه تا پنج ساله بوده و برنامه به دنبال سلامت مردم است و هر آنچه که سلامت مردم را به خطر می اندازد در همه زمینه ها در قالب برنامه جامع لیست شده تا بتوانیم به درستی آن را بررسی و تدوین کنیم.

محقق گفت: توجه به سلامت تنها وظیفه علوم پزشکی نیست و باید همه مجموعه ها به عرصه آمده و اجازه ندهند مشکلات بهداشتی در جامعه به وجود آید، همکاری همه دستگاه ها و همه گروه های سنی در این برنامه باید ایجاد و همه ابعاد سلامت در آن دیده شود.

وی هدف از تدوین این برنامه بهبود سلامت مردم در شاخص های تعیین شده، مشارکت همه در تدوین برنامه و ایجاد نظام های استقرار برنامه جامعه در گستره استان عنوان کرد و گفت: در گام نخست نیم رخ سلامت استان را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم چه چیزی سلامت انسان ها را خدشه دار می کند.

محقق عنوان داشت: در گام بعدی نیز دورنما و اهداف راهبردی ترسیم و هر دستگاه باید پیوست سلامت داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه