English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

باید فرهنگ پژوهش و پرسش‌گری در میان دانش‌آموزان و آموزگاران لرستانی نهادینه شود

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی کارشناسان و رابطین پژوهشی مناطق و شهرستانها بر ضرورت اقدام پژوهی و پرورش روحیه تحقیق و پرسشگری در مدارس تاکید کرد.

باید فرهنگ پژوهش و پرسش‌گری در میان دانش‌آموزان و آموزگاران لرستانی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست هم اندیشی کارشناسان و رابطین پژوهشی مناطق و شهرستان‌ها آموزش و پرورش لرستان، بر ضرورت اقدام پژوهی و پرورش روحیه تحقیق و پرسشگری در مدارس تاکید کرد و گفت: باید لذت یادگیری، تحقیق، پژوهش و پرسش‌گری در میان دانش‌آموزان و آموزگاران لرستانی نهادینه شود.

خدانظر دریکوند در این نشست که صبح امروز در پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزارشد؛ افزود: کارتعلیم و تربیت در فضایی فرهنگی امکان پذیر است و به هیچ وجه نمی توان با اجبارو زور در این عرصه توفیقی حاصل کرد .

وی اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و ادامه داد:  در این سند به ویژگی‌های انسان رشد یافته در مدارس و کلاس های درس اشاره شده است.

دریکوند، تاکید کرد: برای دستیابی به هدف غایی تعلیم و تربیت و پرورش انسان هدف، هم محتوای تعلیم و تربیت و هم روش‌های تربیتی در نظر گرفته شده است .

وی بر نهادینه شدن فرهنگ پرسشگری، تحقیق، پژوهش و گفتمان‌سازی در مدارس تاکید کرد و افزود: شاید دانش آموزشی لازم در میان مربیان وجود داشته باشد ولی باید تلاش شود تا این دانش به بینش و بینش به کردار و رفتار مطلوب تبدیل شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، به اقدام پژوهی در مدارس هم اشاره و تصریح کرد: معلم در زندگی آموزشی خود قطعاً به مشکلات یا مسائلی برخورد می‌کند  که نیاز است برای رفع آن پژوهش، تحقیق و چاره جویی کند .

وی طرح مسئله و مشکل را اولین اقدام معلم در رفع مشکل عنوان کرد و گفت: معلم در اقدام پژوهی تلاش می‌کند تا با طرح مسئله و به کارگیری روش‌های مناسب به هدف مورد نظر خود دست پیدا کند و بهترین اقدام را برای برطرف کردن مشکل شناسایی  و به‌کار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه