English

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی:

اهتمام به قرآن و دعا بزرگ‌ترین درس‌های عاشورا هستند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: اهتمام به قرآن، دعا و استغفار بزرگ‌ترین توصیه‌های امام حسین(ع) و درس‌های عاشورا هستند.

اهتمام به قرآن و دعا بزرگ‌ترین درس‌های عاشورا هستند

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مومنی در همایش بزرگ «رهروان زینبی» که در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد با بیان اینکه اثر حرکت نورانی اباعبدالله الحسین(ع) در تمام قرون و اعصار جاری است و تمام بشریت مخاطب این پیام هستند اظهار کرد: همه انسان‌ها می‌توانند از حرکت نورانی سیدالشهداء(ع) درس گرفته و به کمال برسند

وی افزود: 4 هزار ملک ملازم آرامگاه امام حسین(ع) هستند و هر کس به زیارت قبر ایشان مشرف شود به استقبالش می‌روند و در هنگام بازگشت او را بدرقه می‌کنند، از زائران حضرت هر کس بیمار شود به عیادتش می‌روند و در هنگام مرگ، بر پیکرش نماز می‌خوانند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه باید از عقل به عنوان یک نعمت بسیار بزرگ بهره ببریم تا به سعادت و کمال برسیم گفت: حر بن یزید ریاحی زمانی که نامه اباعبدالله الحسین(ع) را دریافت کرد همراه شخص دیگری از لشکر عمر سعد فاصله گرفت و به خدمت حضرت رسید و عاقبت به خیر شد ولی همراهش با اینکه از یاران امیرالمومنین(ع) بود بازگشت و به یاری امام نشتافت.

وی ادامه داد: افراد دیگری هم در جریان عاشورا حضور داشتند که تعلقات دنیوی سراسر وجود آنها را گرفته بود و نتوانستند خودشان را به لشکر امام حسین(ع) برسانند به همین دلیل عاقبت به شر شدند ولی در مقابل، در لشکر کوفه هم کسانی بودند که در آخرین لحظات، خودشان را به امام حسین(ع) رساندند و عاقبت به خیر شدند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امروز دشمن درصدد است بیرق حسینی را از شیعیان بگیرد به همین دلیل در شرایط کنونی، برگزاری مجالس عاشورایی و محافل حسینی بیش از هر زمانی ضروری است و می‌تواند پرچم قیام عاشورا را همچنان برافراشته نگاه دارد؛ گریه بر امام حسین(ع) موجب رشد و کمال انسان می‌شود زیرا معصیت و گناه مانع اصلی رسیدن به کمال و قرب الهی است و گریه بر اباعبدالله(ع) این مانع را از میان بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام رضا(ع) اگر کسی بر امام حسین(ع) گریه کند، خداوند تمام گناهانش را می‌بخشد عنوان کرد: حضرت ابراهیم(ع) که پیغمبر الهی و امام بود وقتی داستان کربلا را از خداوند شنید به جزع پرداخت و به خاطر همین، رفعت درجه یافت و قربانی‌اش پذیرفته شد.

مومنی به داستان عاشورای حسینی و توصیه‌های امام حسین(ع) به اهل بیت و یارانش پرداخت و گفت: سفارش به نماز یکی از مهمترین این توصیه‌هاست، اباعبدالله(ع) ظهر عاشورا و در آن بحبوحه جنگ نماز را به جماعت اقامه کرد، نماز عامل دوری از گناه و خطوات شیطانی است و بینی ابلیس را به خاک می‌مالد بنابراین توجه به نماز یکی از بزرگ‌ترین درس‌های عاشوراست.

وی تصریح کرد: اهتمام به قرآن و وقت گذاشتن برای این کتاب الهی از دیگر درس‌های عاشورا و امام حسین(ع) است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

مومنی افزود: سر بریده امام حسین(ع) بر روی نیزه و در طشتی که مقابل یزید گذاشته بودند شروع به قرائت قرآن کرد و این مسئله نشان می‌دهد قرآن موجب آرامش در زندگی است و هیچ وقت نباید فراموش شود.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه دعا به درگاه الهی از دیگر تأکیدات امام حسین(ع) است گفت: قلب انسان به واسطه دعا به خداوند نزدیک می‌شود و به مقام قرب الهی می‌رسد و همین مقام سکون و آرامش قلب آدمی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) در عاشورا فرمودند اگر دیدید از در و دیوار بر شما بلا نازل می‌شود به درگاه الهی دعا کنید و بالاترین دعا، استغفار است.

مومنی افزود: امام سجاد(ع) به طور مستمر برای پدر بزرگوارشان گریه می‌کردند و فرمودند حضرت یعقوب(ع) آنقدر در فراق یوسف گریه کرد که نابینا شد، من چگونه گریه نکنم که 18 نفر از عزیزانم را جلوی چشمانم به شهادت رساندند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه