English

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم :

پاسخگویی فرمانده انتظامی استان قم به مشکلات مردم در هفته ناجا

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم : فرمانده انتظامی استان و فرماندهان پلیس‌های تخصصی قم در طی هفته ناجا با حضور در مرکز نظارت مردمی نیروی انتظامی استان پاسخگوی مشکلات مردم هستند.

پاسخگویی فرمانده انتظامی استان قم به مشکلات مردم در هفته ناجا
به گزارش خبرگزاری موج ازقم، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که برگزار شد، با اشاره به رویکرد برگزاری هفته ناجا در استان اظهار کرد: رویکرد این هفته براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و در برگزاری برنامه‌های هفته ناجا به دنبال صرفه جویی و دوری از اسراف هستیم.

وی ادامه داد: برای افزایش مقبولیت و منزلت اجتماعی پلیس در جامعه تلاش می‌کنیم، معرفی پلیسی هوشمند، متخصص و با درایت هدف ما است و جلب نگاه مثبت مردم به پلیس در راستای جامعه محوری و قانون مداری از جمله مسائلی است که آن را دنبال می‌کنیم.

سرهنگ احمد صادقی افزود: شعار هفته ناجا پلیس برای امنیت، امنیت برای همه است، پلیس اصلی ترین نهاد متولی برای ایجاد امنیت در جامعه است و پلیس باید رویکردها و نگرش‌های افراد جامعه را با خود همسو کند، خدمات پلیس براساس توقعات مردم و نهادهای اجتماعی بازخوانی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت امنیت در اسلام اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمود دو نعمت امنیت و سلامت ناشناخته است، امنیت در قرآن به عنوان نعمت الهی برشمرده شده است و امنیت موجب آرامش انسان می‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که امنیت یکی از نیازهای اصلی کشور است، در نگاه ایشان امنیت متعلق به همه آحاد جامعه است و باید تنها کسانی احساس ناامنی کنند که به دنبال خدشه دار کردن امنیت دیگران هستند، مقام معظم رهبری معتقد هستند که مردمی سازی امنیت، موجب درونی و نهادینه شدن امنیت می‌شود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم افزود: معنی امنیت در لغت، احساس آرامش و اطمینان خاطر است، در معنای ذهنی، امنیت فقدان هراس است و احساس امنیت یک مقوله روانی، اجتماعی و نسبی است که بیشتر افراد جامعه براساس نیازها و تمایلات در به وجود آمدن یا محو آن نقش دارند، در شرایط امنیتی برابر یک خانواده احساس امنیت و خانواده ای دیگر احساس ناامنی می‌کند.

صادقی با اشاره به نقش پلیس در ایجاد امنیت اظهار کرد: پلیس یکی از مهم ترین نهادهای امنیت بخش است و در هر جامعه ای نهادهایی را برای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند، تردیدی نیست که تحقق امنیت مطلوب بدون داشتن پلیس مقتدر، هوشمند و باکفایت ممکن نیست، پلیسی که دغدغه اش ایجاد امنیت باشد.

وی ادامه داد: پلیس مقتدر از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار است، پلیس همکاری بین دولت و مردم را ایجاد می‌کند و پلیس یک نیروی مدنی است که فاصله ای با مردم ندارد، دولت نماد قدرت و نظم است، پلیس هم تجسم ساختار قدرت است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پلیس با حفظ هویت سازمانی خود با مردم در فعالیت‌های مدنی مشارکت می‌کند، دستگاه‌های امنیتی هرچقدر هم که تجهیزات خودشان را بهبود بدهند، باز هم به تنهایی نمی‌توانند امنیت را ایجاد کنند و در این راستا نیاز به همکاری مردم دارند، اعتماد مردم به پلیس سنگ بنای هرگونه همکاری برای ایجاد امنیت در جامعه است.

صادقی با اشاره به نقش مردم در ایجاد امنیت اظهار کرد: پلیس برای موفق شدن در ماموریت‌های خود نیاز به همکاری مردم دارد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ارتقای امنیت جامعه کمک می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرمانده انتظامی استان قم و فرماندهان پلیس‌های تخصصی در طی هفته ناجا با حضور در مرکز نظارت مردمی پاسخگوی مشکلات مردم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه