English

تخریب روستاهای مسلمان نشین توسط ارتش میانمار

مسلمانان روهینجایی که به دلیل عملیات گسترده ارتش میانمار از روستاهای خود در غرب این کشور گریخته و به سمت بنگلادش روان شده‌اند می‌گویند ارتش میانمار تلاش خود را برای نابودی و پاکسازی روستاهای مسلمان‌نشین دو برابر کرده است.

تخریب روستاهای مسلمان نشین توسط ارتش میانمار

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارنظرها از سوی آوارگان روهینجایی خلاف آن چیزی است که دولت میانمار تاکنون گفته است. دولت میانمار اعلام کرده که آماده بازگشت مسلمانان روهینجایی به روستاهایشان است در حالی که این مسلمانان که اکنون تعداد آنها به بیش از 500 هزار تن در بنگلادش رسیده است می‌گویند ارتش میانمار نه تنها به آنها دروغ گفته بلکه روستاهای آنها را نیز تخریب می‌کند تا مانع از بازگشتشان شود.

دولت بنگلادش نیز گزارش داده که روزانه چهار تا پنج هزار مسلمان روهینجایی از مرز عبور می‌کنند تا خودشان را به این کشور برسانند.

تخمین زده می‌شود که 10 هزار مسلمان روهینجایی دیگر در میانمار و در نزدیکی بخش مرزی با بنگلادش گرفتار شدند تا خودشان را به این کشور برسانند.

افزایش ورود آوارگان روهینجایی به بنگلادش این گمانه‌زنی را درباره پیشنهاد میانمار برای بازگشت آنها به این کشور قوت بخشیده است.

یکی از آوارگان روهینجایی که اواخر روز دوشنبه وارد بنگلادش شد گفت: مقام‌های محلی میانمار گفته بودند که اگر روهینجایی‌ها در روستاهای خود بمانند در امنیت کامل خواهند بود اما نیروهای ارتش خانه به خانه جستجو کرده و ما را مجبور کردند تا از روستا خارج شویم. آنها به ما آسیبی نرساندند اما در نهایت ما را از خانه‌هایمان بیرون کرده و خانه‌ها را به آتش کشیدند.

سازمان ملل نیز روز سه‌شنبه نسبت به افزایش تعداد آوارگان روهینجایی که به بنگلادش می‌روند هشدار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه