English

روند انتخاب شهردار گرگان

شهرداری گرگان با چالش‌های مالی زیادی رو‌به‌رو است

دومین روز بررسی برنامه ها و سوابق ۱۹ نامزد نهایی تصدی سمت شهرداری گرگان در صحن علنی شورای شهر گرگان در حال برگزاری است و امروز ۴ نفر دیگر از نامزدها برنامه های خود را ارائه کردند.

شهرداری گرگان با چالش‌های مالی زیادی رو‌به‌رو است

به گزارش خبرگزاری موج، بیش از 30 روز است پس از آغاز به کار شورای پنجم شهر گرگان سکان شهرداری گرگان با سرپرستی آقای باقری هدایت شده و هنوز شهر گرگان شهردار خود را نشناخته است.

شورای شهر گرگان با اعلام فراخوان عمومی و دعوت از داوطلبان تصدی شهرداری گرگان درصدد آن است که به یک گزینه واحد برسند.

فائزه عبدالهی رئیس شورای شهر گرگان ضمن امیدواری برای انتخاب بهترین فرد برای شهرداری گرگان با بیان اینکه 51 نفر داوطلب تصدی شهرداری گرگان شدند، افزود: با سازوکارهایی که انجام شد و همچنین توجه به واجدالدین شرایط به لیست 19 نفری رسیدیم که با ارائه برنامه های خود در هئیت رئیسه شورای شهر گرگان به یک لیست 4 نفر  می رسیم.

وی افزود: این افراد منتخب در روز شنبه و در صحن شورای شهر گرگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت شهردار گرگان معرفی می‌شود.

در روز نخست انتخاب روند گزینش داوطلبان تصدی شهرداری گرگان 3 عضو شورای شهر ناصر گرزین، منتظری و رحیمی در این جلسه با توجه به اینکه حضورشان بلامانع بود، حضور نداشتند و در روز دوم نیز ناصر گرزین و رحیمی دو عضو شورای شهر که مخالف برکناری شهردار سابق بودند نیز در این جلسه حضور نداشتند.

اما اجرای این ساز و کار و انتخاب شهردار گرگان با انتقاداتی نیز رو به رو بود.

محمد حمیدی، مدیر کل امور شهری درباره این سازکار و انتخاب شهردار گرگان اظهار داشت: به نظر من این سازوکار مناسبی نیست و شورای شهر گرگان باید به دنبال فردی توانمند که بتواند شهر گرگان را متحول کند باشد نه اینکه با فراخوان بخواهند فردی را برای شهرداری انتخاب کنند.

همچنین عبدالرضا چراغعلی، عضو پیشین شورای شهر گرگان و مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز این سیستم را برای انتخاب شهردار شایسته ندانست و افزود: شهرداری گرگان روزهای سختی را در پیش دارد و چالش‌های مالی خواهد داشت و امید داریم بتواند این چالش‌ها را پشت سر بگذارد.

وی تصریح کرد: 7 سال سابقه حضور در شوراها و مجامع مردمی را دارم و اعتقاد دارم، اعضای شورای شهر گرگان باید با همدلی و متحد به موضوعات شهر بپردازند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: این شیوه انتخاب شهردار مناسب شهری با ویژگی‌های گرگان نیست .

چراغعلی مدیریت شهری را یک کار تخصصی دانست و افزود: شهرداری گرگان افرادی با ویژگی‌های خاص می‌طلبد سکان شهرداری گرگان را برعهده بگیرند.

وی افزود: امیدواریم اعضای شورای شهر گرگان به گونه‌ای تدبیر کنند تا فرد شایسته‌ای برای شهر گرگان انتخاب شود.

گفتنی است 19 داوطلب تصدی شورای شهر گرگان از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه در صحن شورا به ارائه برنامه‌های خود خواهند پرداخت و از بین این افراد 4 نفر در مرحله نخست گزینش می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه