English

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان:

کارت‌های هوشمند صادره در صورت تاخیر برای دریافت باطل می‌شوند‌

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه انتطار بر این است مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی، ثبت نام خود را به روزهای آخر سال موکول نکنند، گفت: کارت‌های هوشمند صادره در صورت تاخیر بیش از حد شهروندان در مراجعه برای دریافت، باطل می‌شوند.

کارت‌های هوشمند صادره در صورت تاخیر برای دریافت باطل می‌شوند‌

به گزارش خبرگزاری موج ، فرزاد افشاری‌نژاد با اشاره به تمرکز سازمان ثبت احوال بر روی اجرا و به سرانجام‌رسانی طرح کارت هوشمند ملی در کشور، اظهار داشت: در هرمزگان با توجه به راه‌اندازی و فعالیت ده‌ها ایستگاه‌ ویژه کارت هوشمند ملی شرایط مطلوب و در خور شأنی برای مراجعان و متقاضیان دریافت این کارت توسط اداره کل ثبت احوال فراهم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر توسط 174 ایستگاه‌ کاری مستقر در ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و ادارات پست سراسر استان خدمات مرتبط با کارت هوشمند ملی ارائه می‌شود به نحوی که ظرفیت ایجاد شده در این بخش توان خدمات دهی به بیش از پنج هزار نفر در روز را داراست.

کارت‌های ملی کاغذی فقط تا پایان سال‌جاری اعتبار دارند

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با تمهیدات صورت گرفته در بخش چاپ کارت هوشمند ملی، شاهد کاهش زمان تحویل کارت به متقاضیان هستیم که این امر سبب تسهیل و تسریع در فرآیند صدور و تحویل شده است.

افشاری‌نژاد با بیان اینکه کارت‌های ملی کاغذی نمونه قدیم تا پایان سال‌جاری اعتبار دارند، گفت: با توجه به این امر از تمامی کسانی که در استان تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده‌اند می‌خواهیم در نخستین فرصت به نزدیک‌ترین محل ارائه خدمات ثبت نام کارت هوشمند ملی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: انتظار بر این است که مراجعه برای ثبت نام به روزهای پایانی سال موکول نشود چرا که این رویه سبب شلوغی و اتلاف وقت مردم می‌شود. تاکنون در هرمزگان 600 هزار کارت هوشمند ملی صادر شده که 560 هزار قطعه به متقاضیان تحویل و 40 هزار قطعه آن تاکنون به دلیل عدم مراجعه متقاضیان در بخش‌های مربوطه باقیمانده است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان همچنین به راه‌اندازی سامانه پیامکی استعلام آخرین وضعیت کارت هوشمند ملی اشاره و گفت: استفاده از این سامانه سبب کاهش هزینه‌های تردد و رفاه بیشتر متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی می‌شود.

افشاری‌نژاد ادامه داد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری #6090*4* بر روی تلفن‌های همراه خود و بدون مراجعه به مراجع مرتبط با سازمان ثبت احوال، در هر کجا که باشند با وارد سازی کد ملی خود از آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی مطلع شوند.

وی بیان داشت: در صورت عدم مراجعه به موقع و ایجاد تاخیر بیش از حد جهت تحویل کارت ملی هوشمند، کارت‌های صادره ابطال و فرد مربوطه باید مجددا نسبت به ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کند که این امر شامل صرف زمان و هزینه‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی