English

فرماندار آستارا:

اربعین فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی به زائران است

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اربعین حسینی فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی و انتقال آموزه ها و ارزش‌های مذهبی به زائرین است که بایداز این فرصت بی نظیر بهره مند شد.

اربعین فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی به زائران است

به گزارش خبرگزاری موج از آستارا، یونس رنجکش در چهارمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات زائرین اربعین حسینی افزود: باید تلاش کنیم با ایجاد امکانات مناسب از این فرصت در مسیر ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) بهره مند شویم.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر با اجرای پیاده روی اربعین شاهد فرصت های جدیدی در کشور در حوزه گردشگری مذهبی هستیم که این فرصت نقش مهمی در برنامه ریزی های فرهنگی در راستای حفظ و توسعه ارزش‌های دینی و مذهبی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: یکی از این فرصت ها حضور گردشگران خارجی و ورود آنها از مرزهای کشور برای اعزام به عتبات عالیات است که فرصت بسیار خوبی را در اختیار شهرهای مرزی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری مذهبی ایجاد و در کنار آن می توانیم فرهنگ مذهبی خود را نیز انتقال دهیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم با میزبانی درست و همچنین ارائه خدمات مطلوب نسبت به معرفی این جاذبه ها در شهرستان به زائران خارجی اقدام نماییم.

رنجکش یادآور شد: هرگونه برخورد درست و ادای حق میزبانی نقش تأثیرگذاری بر روی زائران کشورهای خارجی خواهد داشت که می تواند توجه و نظر آنهارا به آداب، سنت و رفتار ایرانی اسلامی جامعه ما جذب کند.

فرماندار آستارا ضمن اعلام آمادگی دستگاه های اجرایی و مردم این شهرستان در استقبال از زائران اربعین حسینی از کشورهای همسایه اضافه کرد: با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا این میزبانی به نحو شایسته ای انجام گیرد و زائران امام حسین(ع) با خاطره خوش از شهرستان مرزی بندر آستارا عبور نمایند.

وی همچنین به ایجاد استراحتگاه و مکان های پذیرایی در مسیر راه و اقدامات انتظامی لازم برای تردد آنها را از جمله برنامه های ستاد استقبال از زائران  اربعین حسینی در شهرستان مرزی بندر آستارا عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه