English

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

توسعه ۷۹ کارگاه صنایع دستی در ۱۷ روستای کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۹ کارگاه صنایع دستی در ۱۷ روستای کهگیلویه و بویراحمد بر اساس برش استانی بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی توسعه می‌یابد.

توسعه ۷۹ کارگاه صنایع دستی در ۱۷ روستای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، مجید محنائی در جمع مدیران اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در اهداف کمی برش استانی بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی طی 5 سال اعلام شد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: براساس برش استانی اهداف کمی تدوین بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و فرش و اجرای آن طی پنج سال(1395 لغایت 1399) توسعه کارگاه صنایع دستی روستائی در 17 روستا و 79 واحد انجام گرفته و یا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های 1396 تا 1399 تعداد 4 گارگاه بزرگ صنایع دستی با تاکید بر بازاریابی حمایت می شود، ادامه داد: با عنایت به نقش صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و ایجاد پلی میان اقتصاد و فرهنگ می توان دو رویکرد را مطرح کرد که هم صادرات غیرنفتی استان را افزایش دهد و به تبع آن زمینه اشتغال را فراهم سازد و هم بستری برای معرفی بهتر و فراگیر فرهنگ و هنر استان و ایران باشد.

محنائی خواستار حمایت دستگاه های اجرائی از تسهیلات بسته حمایت از صادرات شد و افزود: با عنایت به ابلاغ بسته حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون گرائی اقتصاد، مدیران جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و صنایع دستی و سایر مدیران ذیربط از ظرفیت برنامه‌های حمایتی و تشویقی توسعه صادرات غیرنفتی در استان بهره گرفته تا زمینه افزایش صادرات فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و بودجه ای با نرخ سود کمتر از مصوبه شورای پول و اعتبار، پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های صدور کالاها، اخذ جایزه صادراتی، سپرده گذاری بانک‌های کارگزاری خارجی، تسهیلات گمرکی و... بخشی از برنامه‌های حمایتی و تشویقی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه