English

مدیرکل راه آهن هرمزگان خبر داد

رشد ۲۴ درصدی جابجایی مسافر در راه آهن هرمزگان

مدیرکل راه آهن هرمزگان از رشد ۲۴ درصدی مسافر جابجاشده در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

رشد ۲۴ درصدی جابجایی مسافر در راه آهن هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی راه آهن هرمزگان، محمد پورفخری از رشد ۲۴ درصدی جابجایی مسافر در این اداره کل خبر داد و بیان داشت: آمار ورود و خروج مسافر جابجاشده توسط قطارهای مسافری راه آهن هرمزگان در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد را شاهد بوده ایم.

وی عنوان کرد: تعداد کل مسافر جابجا شده در سال گذشته ،۴۳۶هزار و ۵۱۶ نفر مسافر بوده که این میزان در شش ماهه نخست سال جاری به ۵۴۴ هزار و ۹۸۴ نفر مسافر رسیده است که رشد ۲۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. در ضمن این جابجایی مسافر از مبدا بندرعباس به مقاصد تهران، مشهد، اصفهان و ایستگاههای طول مسیر و بالعکس بوده است.

پورفخری خاطرنشان کرد: بارگیری ۳ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۶۵ تن انواع محمولات و مواد معدنی و کالاهای تجاری در مبادی ایستگاههای گل گهر، معدن گل گهر و بندرشهید رجایی بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: در زمینه تخلیه نیز به میزان ۵ میلیون و ۷۱۱هزار و ۶۲۳ تن انواع محمولات و مواد معدنی در سایر خطوط تخلیه این اداره کل شامل: پالایشگاه ، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس(بارکو)، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تخلیه شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل راه آهن هرمزگان، در همین مدت عملکرد راه آهن هرمزگان به میزان ۹میلیون و ۶۹۶ هزارو ۸۸تن کالا و محمولات بوده که رشد ۱۵درصدی را نشان داده و موجب رسیدن تن کیلومتر مرزی به میزان ۳میلیارد و ۶۶۵میلیون و ۴۳۱هزار و ۴۲۰تن کیلومتر شده که رشد۱۴درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: در این مدت عملکرد بندر شهید رجایی نیز ۴میلیون و ۴۴۵هزار و ۳۱۲ تن کالا بوده که رشد ۳۲ درصدی حمل ریلی در بندر شهید رجایی را شاهد بوده ایم که سهم حمل و نقل ریلی نسبت به جاده در بندر شهید رجایی به ۲۴.۵ درصد رسیده است و در زمینه حمل ریلی کانتینر نیز با حمل ۶۵ هزار ۶۷۲TEU که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۴۱ درصد رشد داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه