English

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

قم یک «جهان شهر» است

دبیرشورای فرهنگ عمومی : قم یک «جهان شهر» است و این مبالغه نیست و باید به ظرفیت های قم توجه کنیم، قم ظرفیت های بسیاری همچون؛ حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر دارد و همچنین مرکز مواصلاتی ١٧ استان کشور است.

 قم یک «جهان شهر» است

به گزارش خبرگزاری موج ازقم ،دبیر شورای فرهنگ عمومی کشوردر یکصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، با اشاره به ویژگی های شهر مقدس قم به عنوان عش آل محمد(ص)، شهر علم و اجتهاد، شهر کریمه اهل بیت(ع) و ام القرای جهان اسلام اظهار کرد: قم شهری است که برای آن می توانیم تعاریف فراوانی ذکر کنیم، قم با حدود شش هزار شهید، شهدای شاخص و مدافع حرم؛ ظرفیت های فراوانی را دارد.  

وی همچنین تاکید کرد: قم یک «جهان شهر» است و این مبالغه نیست و باید به ظرفیت های قم توجه کنیم، قم ظرفیت های بسیاری همچون؛ حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر دارد و همچنین مرکز مواصلاتی ١٧ استان کشور است.

دکتر سید محمدرضا موالی‌زاده درباره تعریف فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ عمومی عبارت از ارزش های پذیرفته شده و به کار بسته در یک جامعه است، به عبارت دیگر فصل مشترک باورها و رفتارهای آحاد یک جامعه می باشد.

وی با بیان این که فرهنگ عمومی در یک جامعه امری قابل پیش بینی است، افزود: فرهنگ عمومی کنش ها و واکنش های همگن، همگون و همگرای آحاد یک جامعه نسبت به یک پدیده، رویداد و مناسبت است. 

موالی‌زاده مراسم ها و عزاداری های ماه محرم را یکی از مولفه های ارزشمند فرهنگ عمومی جامعه ایران اسلامی برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را به عنوان یک مولفه مثبت در فرهنگ عمومی خود داریم.

وی گفت: فرهنگ شهادت طلبی و عشق، علاقه و ارادت به شهیدان والامقام یکی از ویژگی های ارزشمند فرهنگی کشور است و جزو فرهنگ عمومی ما می باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشوربا اشاره به برگزاری انتخابات گوناگون از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گفت: فرهنگ احساس مسئولیت در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی که در قالب انتخابات نمود پیدا می کند، یکی دیگر از مولفه های فرهنگ عمومی ماست.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: دولت خدمتگزار و رئیس جمهوری محترم و مجموعه خدمتگزاران به نظام در همه ارکان و همه قوا تلاش می کنند که اقتصاد مقاومتی محقق شود، اقتصاد مقاومتی در بخش فرهنگ، ماموریت هایی را بر دوش کارگزاران بخش فرهنگ گذاشته است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی ما به موضوع کار توجه بسیاری شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ کار به ویژه فرهنگ کار جمعی باید در کشور تقویت شود.

موالی زاده گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مصرف خود را در همه زمینه ها کنترل کنیم و نیز باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی در کشور و نیز فرهنگ تولید کالای با کیفیت ایرانی باب شود تا رغبت برای خرید کالای ایرانی ایجاد شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: برای ساختن هر چیز به سه سرمایه اقتصادی، انسانی و اجتماعی نیاز داریم.   

وی با بیان اینکه یک برنامه چهار ساله را برای شورای فرهنگ عمومی کشور در نظر گرفته ایم، گفت: این شورا ظرفیت مهم و بسیار قابل توجهی است و تا روستاها و بخش ها نیز امکان برگزاری جلسات را دارد که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه