English

عضو شورای عالی گردشگری:

بیش از ۵۰ درصد از واحد های اقامتی کشور در کلانشهر مشهد قرار دارند

عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:بیش از 50 درصد واحدهای اقامتی کشور در کلانشهر مشهد قرار دارند و نیمی از گردشگران زیارت به مقصد این شهر سفر می کنند.

بیش از 50 درصد از واحد های اقامتی کشور در کلانشهر مشهد قرار دارند

به گزارش خبرگزاری موج، غلام‌حیدر ابراهیم‌بای سلامی چهارشنبه شب در همایش صنعت گردشگری در مشهد اظهار کرد: باید به صنعت گردشگری با دید وسیع نگریست تا بتوان با مدیریتی نوین، رشد و توسعه آن را رقم زد.
وی با بیان اینکه مشهد نیز خارج از این ضرورت و نیاز برای خروج از مدیریت سنتی گردشگری نیست، بیان کرد: بیش از 50 درصد واحدهای اقامتی کشور در کلانشهر مشهد قرار دارند و نیمی از گردشگران زیارت به مقصد این شهر سفر می کنند.


وی بیان کرد: بازاریابی گردشگری نیز در کشور از ضعف برخوردار است .


وی با اشاره به حوادث سیاسی که منجر به کاهش چشمگیر حضور مسافران عرب در مشهد و بروز مشکلات برای سرمایه گذاران واحدهای اقامتی شده است، افزود: متوجه این مشکلات هستیم اما می توان بر روی جذب مسلمانان کشورهای اروپایی و آمریکایی سرمایه گذاری کرد.

ابراهیم بای سلامی اظهار کرد: مزار بکتاش ولی در نیشابور و امام محمد غزالی در مشهد ظرفیت و استعداد حضور سایر مسلمانان را در خراسان رضوی فراهم کرده است که باید در این زمینه بیشتر کار شود.

وی تصریح کرد: 40 سال است که تلاش داریم هتل هایی با 500 و 600 اتاق بسازیم ولی هنوز در این زمینه موفق نشده ایم زیرا کشور ما نیاز به هتل های وسیع و گسترده دارد تا بتواند با کشورهای دیگر در عرصه گردشگری رقابت کند.

این فعال عرصه گردشگری بیان کرد: به طور جد در کشور به بازاریابی مستمر برای گردشگری انبوه نیاز است که متاسفانه در این زمینه نیز اقدامی نشده است.

وی افزود: اگر قرار باشد شمار گردشگران ورودی به کشور در قالب برنامه های بالادستی به پنج برابر افزایش یابد باید زیرساخت های این حوزه فراهم باشد اما متاسفانه در این زمینه نیز بسیار ضعیف و فاقد زیرساختهای لازم هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این همایش از فعالان عرصه گردشگری به عنوان نیروهای محرکه توسعه استان یاد کرد و گفت: خراسان رضوی در هفته گردشگری موفق به کسب هفت برند و نشان ملی در زمینه های مختلف گردشگری از جمله هتل، هتل آپارتمان، رزرواسیون، گردشگری هوشمند و شرکت های گردشگری شده است.

محمدرحیم رهنما، مهمترین مشکل واحدهای اقامتی استان را بالا بودن عوارض ساخت دانست و افزود: در این زمینه با شهردار مشهد گفت و گوهایی انجام می شود و امید است شورای اسلامی شهر نیز در این رابطه اقدام کند.

وی خطاب به فعالان بخش خصوصی گردشگری گفت: برای افزایش جذب گردشگر شما باید وارد شده و به واسطه برخورداری از تجهیزات و تخصص در این زمینه عمل کنید.

وی هوشمندسازی گردشگری را از سیاست های مورد نظر دانست و افزود: گردشگری آسان،ارزان،ایمن و پایدار شعار اصلی و راهبرد پیش روست.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه جالب نیست دستگاه های متعددی در عرصه صنعت گردشگری فعالیت کنند و به عنوان نمونه دلیلی ندارد آموزش و پرورش اقدام به تجهیز مدارس و اسکان مسافران نماید بلکه می تواند با انعقاد قرارداد با مهمانپذیرها در این رابطه اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه