English

در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کهگیلویه و بویراحمد باید یک برنامه روشن برای رونق تولید داشته باشد / نباید بی‌دلیل رقم وام‌ها را بالا ببریم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد باید یک برنامه روشن برای رونق تولید داشته باشد.

کهگیلویه و بویراحمد باید یک برنامه روشن برای رونق تولید داشته باشد / نباید بی‌دلیل رقم وام‌ها را بالا ببریم

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، علی محمد احمدی قبل از ظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: واحدهای مشکل دار در زیر کارگروه تسهیل همه جانبه مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تمام مستندات به صورت نرم افزاری برای تصمیم نهائی در کارگروه تسهیل ارائه شود.

وی با بیان اینکه، منابع مالی دولت محدود است، اظهار داشت: بنا نداریم بی دلیل رقم وام‌ها را افزایش دهیم، در استان پولپاشی کنیم، پول مملکت و بین المال را هدر دهیم، بلکه طرح‌های اقتصادی و تولید مشکل دار که اهلیت مدیریتی، تولیدی و توجیهی اقتصادی دارند را کمک و یاری کنیم.

وی اظهار داشت: قصد و برنامه داریم تا تولید، اشتغال و کار در استان رونق بگیرد، مشکلات و موانع بررسی بر سر راه تولید استان برداشته و مسیر حرکت به صورت اصولی، منطقی و تخصصی و در قالب و چهارچوب قانون و دستورالعمل‌ها عمل شود.

احمدی تصریح کرد: سال‌ها است که نحوه پرداخت‌های تسهیلات و وام‌ها را تجربه کرده‌ایم و بنا نداریم آن روند اشتباه را به گونه ای ادامه دهیم که باعث تورم، افزایش مشکلات مردم و استفاده‌هایی شود که تسهیلات صرف ماشین‌ها و مبل‌ها و یا خرج‌های آنچنانی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر روندی را دنبال و تکرار کنیم که سوله‌های خالی، بدهی بالا با معوقات بانکی و مشکلات برای دستگاه‌های اجرائی و سیستم بانکی ایجاد گردد که عملاً کاری نکرده‌ایم جزء هدر دادن سرمایه، فرصت‌ها، بیت المال و افزایش مشکلات.

احمدی، مشکلات جدی، اساسی و مهم کشور را اشتغال و تولید بیان کرد و ابراز داشت: موضوعی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند و به عنوان شعار سال طرح می‌کنند و به عنوان اولویت اصلی دولت آن را ابلاغ می‌کنند و همه مدیران دستگاه‌های اجرائی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی ملزم به اجرای آن هستند.

استاندر تاکید کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال بسیار جدی است و باید همه امکانات باید بسیج شوند و به آن با جدیت و با تمام توان و ظرفیت پرداخته شود.

وی به برگزاری به موقع جلسات بخصوص تسهیل و رفع موانع تولید و حضور حتمی همه مدیران عضو در هر جلسه ای تاکید کرد و اظهار داشت: تحت هیچ عنوانی معاون و یا کارشناسی به جای مدیر در جلسات حضور نیابد.

احمد، خواستار ارائه برنامه نرم افزاری همه فعالیت‌ها، اقدامات و عمکلرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همه جلسات برگزار شده با تمام مستندات، استعلامات و جزئیات پروندهای متقاضیان شد و گفت: تمام طرح‌های اقتصادی مشکل دار بعد از بررسی همه جوانب در زیر کارگروه مربوطه در قالب نرم افزاری در این جلسات برای بررسی نهائی ارائه شود.

وی با بیان اینکه، کار با بانک‌های کاسب کار جداست، تصریخ کرد: بانک‌های دولتی، بانک‌های دولتی تخصصی که مأموریت حاکمیتی دارند و بانک‌های نیمه دولتی و بانک‌های خصوصی استان به نسبت تعهدات، وظایف و الزامات در استان اولویت بندی می‌شوند و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

احمدی به بانک‌های عامل استان، تاکید کرد: طبق چهار چوب قانون و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی و دولت، فهرست تمام تعهداتی که هر بانک بر عهده دارد را در قالب برنامه‌ای نرم افزاری در جلسات آتی ارائه دهند، بطوریکه نسبت میزان عمل به تعهدات انجام شده و یا علت اینکه چرا تعهدی عملیاتی نشده است، بیان شده باشد.

وی ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید وظایف حساس، مهم و ارزشمندی برعهده دارد و من بعد باید با یک برنامه ای نرم افزاری شفاف که مسیر روشن داشته باشد، حرکت کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه‌های خدمات رسان، آب، برق، گاز، شهرداری‌ها و تأمین اجتماعی، تاکید کرد: واحدهای تولیدی که نسبت به بدهی‌های خود اقدام نکرده‌اند به مدت دو هفته ای مهلت دهند تا مشکلات آن‌ها به ریز بررسی شود و سپس اقدامات بعدی اتخاذ گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه