English

ایلامی خبر داد

راه‌اندازی مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد.

راه‌اندازی مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

به گزارش خبرگزاری موج، اورنگ ایلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید 440 دانشجو در 28 رشته پذیرش شده که در این زمینه شاهد افزایش ورودی دانشجو نسبت به سال‌های گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه از این تعداد دانشجو پذیرش شده 16 نفر دستیاری تخصصی پزشکی در رشته بیماری‌های داخلی، کودکان، زنان و زایمان و جراجی عمومی است، عنوان کرد: همچنین 40 دانشجو در 8 رشته کارشناسی ارشد، 134 نفر پزشکی و دندانپزشکی و 250 نفر در 14 رشته کاردانی و کارشناسی پذیرش شدند.

ایلامی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دارای 2 هزار دانشجو بوده که با پذیرش‌های سال تحصیلی جدید این تعداد به 1440 نفر افزایش یافت، ابراز کرد: دانشجویان دستیار تخصصی 20 شهریور ماه و مابقی اواخر شهریور و اوایل مهرماه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد قبولی 51 درصدی شرکت کنندگان دستیار تخصصی را یکی از موفقیت‌های این دانشگاه دانست و ادامه داد: امسال برای اولین بار در دو نیمسال مهر و بهمن ماه دانشجو پذیریش داشتیم که این مسئله سبب ارتقاء کیفیت آموزشی و بهبود فضای فیزیکی می‌شود.

ایلامی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده سال آینده دو دانشکده داروسازی و مدیریت اطلاع رسانی پزشکی راه اندازی می‌شود و امسال نیز توانستیم مجوز دو رشته کارشناسی ارشد تغذیه و مامایی را از کلان منطقه اخذ کنیم.

وی از توسعه فضای فیزیکی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزان 8200 متر مربع خبر داد و افزود: شاخص فضای فیزیکی در این دانشگاه به ازای هر دانشجو 4.2 است.

ایلامی تصریح کرد: در زمینه تامین خوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این استان هیچ مشکلی نداریم و به نوعی دنبال ارتقاء خدمات آموزشی و بهبود استانداردها هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار این مجتمع در دوره پیش دبستانی و ابتدائی دانش آموز پذیرش کرد که امیدواریم در سال آینده نیز شاهد راه اندازی مقاطع متوسطه اول و دوم باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه