English

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور:

پایین بودن ریسک قاچاق در کشور/کالاهای کشف شده مجددا وارد بازار می شوند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: به دلیل متناسب نبودن جرم و مجازات، معدوم نشدن و ورود مجدد کالاهای کشف شده به بازار، موجب شده تا ریسک قاچاق کالا در کشور پایین بیاید.

پایین بودن ریسک قاچاق در کشور/کالاهای کشف شده مجددا وارد بازار می شوند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار اسکندر مؤمنی ظهر امروز در حاشیه بازدید از کشفیات کالای قاچاق در بندرعباس، در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: در سال جاری کل کشفیات کالای قاچاق در کشور 14 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره رشد 57 درصدی پرونده های بالای 500 میلیون ریال، گفت: این آمار شده نشان دهنده متمرکز نیروی انتظامی بر روی باندهای بزرگ، سازمان‌یافته و کالاهای حجیم است.

سردار مومنی با بیان اینکه2 هزار میلیارد از کالاهای قاچاق در استان هرمزگان  کشف شده است، عنوان کرد: طی چند روز گذشته حدود 360 میلیارد ریال کالای قاچاق در هرمزگان کشف‌شده است که 23 کانتینر در این مرحله به ارزش 230 میلیارد ریال مربوط به پارچه بوده، ورود این حجم پارچه به داخل کشور ضرر قابل‌توجهی به تولیدکنندگان پوشاک می‌زد. که همه این کشفیات از مبادی رسمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به شگرد قاچاقچیان در خصوص ورود کالا به کشور، گفت: قاچاقچیان کالایی را با مقدار کم و تعرفه پایین اظهار می‌کنند اما در حقیقت کالایی با قیمت بالاتر و تعرفه بیشتر که سود بالایی دارد را وارد می کنند که ضرر سختی به اقتصاد ملی می زنند.

همکاری گمرک در مبارزه با ورود کالای قاچاق

سردار مومنی با تاکید بر همکاری مناسب گمرک جمهوری اسلامی با نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور، تصریح کرد:  تمامی تلاش ما این است با کار اطلاعاتی و تمرکز بر روی باندهای قاچاق سازمان‌یافته حجم ورود کالای قاچاق به کشور را بکاهیم تا بتوانیم به اقتصاد ملی کمک کنیم. اگر در مبادی رسمی کنترل صورت نگیرد خسارت سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌شود و باید کنترل اصلی‌ از مبادی رسمی باشد. 

این مقام انتظامی کاهش بروکراسی اداری برای واردات و افزایش هزینه برای قاچاقچیان کالا را عامل بازدارنده موثر دانست و گفت: باید مجازات برای قاچاقچیان کالا سنگین‌تر شود و کالاهایی ورودی کشور به‌صورت  قاچاق معدوم شود زیرا با پرداخت جریمه و بازگشت کالاهای قاچاق به بازار نمی‌توان با این معضل مقابله کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر میزان امحای کالای قاچاق در کشور بسیار پایین‌تر از کشفیات آن است.

سردار مومنی از کشف 351 تن مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون در کشور خبر داد و اعلام کرد: از این میزان کشفیات 200 تن یعنی بیش از 80 درصد در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بوده است و ما بیشترین تمرکز را بر روی استان مرزی داریم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه بیشترین قاچاق صورت گرفته از این مبادی رسمی به دلیل دور زدن قانون و اظهار خلاف و جعل سند توسط قاچاقچیان بوده است، گفت: در حال حاضر میزان امحای کالای قاچاق در کشور بسیار پایین‌تر از کشفیات آن است که مجددا وارد کشور می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی