English

معاون استاندار گلستان؛

شناسایی حدود ۶۵ هزار بی‌سواد مطلق در استان گلستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به حدود ۶۵ هزار بی‌سواد مطلق در استان گفت: در سال‌های اخیر استان گلستان به لحاظ رتبه سوادآموزی همواره حائز رتبه‌های برتر کشور بوده و امیدواریم این روند با جدیت ادامه داشته باشد.

 شناسایی حدود ۶۵ هزار بی‌سواد مطلق در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اصلی کشور، مسأله‌ای مهم برای نظام است و اگر بتوانیم زیرساخت‌های آن‌را اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: متأسفانه در فرهنگ ما توجه چندانی به پیشگیری نمی شود و زمانی که به مرحله درمان می رسیم صدها برابر هزینه می‌کنیم که این فرهنگ غلطی است و باید اصلاح شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: اگر می‌بینیم که میزان امید به آینده در جوامع توسعه‌یافته چندین برابر جامعه ما است، علت آن زیربنا قرار دادن آموزش و پرورش است.

جانشین شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با همه توان و ظرفیت خود، با آموزش و پرورش همکاری کنند.

طهماسبی با اشاره به حدود 65 هزار بی سواد مطلق در استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر استان گلستان به لحاظ رتبه سوادآموزی همواره حائز رتبه‌های برتر کشور بوده و امیدواریم این روند با جدیت تمام ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: همه پیش‌دبستانی‌ها باید مجوز خود را از آموزش و پرورش بگیرند.

وی تصریح کرد: شهرداریها باید حق و حقوق آموزش و پرورش را بپردازند، دفتر شهری استانداری، فرمانداری‌ها، رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و اعضای شورای شهر، این مهم را پیگیری و احقاق حق کنند.

طهماسبی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید همواره در اولویت تخصیص بودجه قرار داشته باشد، گفت: امیدواریمدر دولت دوازدهم بتوانیم مشکلات فرهنگیان و نظام آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه