English

تجهیز و راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی از اولویت های ما است/گیلان در حوزه ایجاد مراکز فرهنگی و قرآنی یک گام جلوتر است

رئیس اداره فرهنگی و انتشارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور : همت و نشاط و همبستگی کارشناسان فرهنگی و روسای ادارات اوقاف گیلان باعث شد تا جریان فرهنگ مردمی انقلابی در این استان شکل بگیرد .

تجهیز و راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی از اولویت های ما است/گیلان در حوزه ایجاد مراکز فرهنگی و قرآنی یک گام جلوتر است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام سعید آخوندی، رئیس اداره فرهنگی و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه گیلان، اعلام کرد: همت، نشاط و همبستگی کارشناسان فرهنگی و روسای ادارات اوقاف شهرستانی و برنامه ریز و پشتکار در معاونت فرهنگی اوقاف گیلان سبب شد تا جریان فرهنگ مردمی انقلابی در این استان شکل بگیرد.

وی در ادامه افزود: شرایط زمانی کنونی ما و هجومی که دشمنان نسبت به مباحث فرهنگ انقلابی اسلامی دارد ایجاب می‌کند هرچه سریعتر و با برنامه ریزی مدون، نسبت به تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب در بقاع متبرکه اقدام شود.

آخوندی اعلام کرد: تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب در بقاع متبرکه باعث می‌شود تا نیروهایی که در این اماکن مقدس به صورت مردمی فعالیت می‌کنند همدیگر را پیدا کرده و با هم افزایی در مباحث فرهنگی، خدمات بیشتر و بهتری در زیر ساخت‌های فرهنگی استان به وجود بیاید . 

وی همچنین خاطرنشان ساخت: تشکیل، تجهیز و راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی از اولویت‌های کاری ما است.

رئیس اداره فرهنگی و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان کرد : گیلان در این حوزه یک قدم پیش‌تر است و این مراکز فرهنگی و قرآنی در استان راه اندازی شده و با برنامه ریزی در ستاد استان ، در شهرستان ها در حال فعال‌سازی و فعالیت است.

وی یادآور شد: نسبت به فضا سازی و تبلیغات در بقاع متبرکه آنچنان که در خور شان امام زادگان و بقاع متبرکه به وی‍‍ژه بقاع شاخص باشد ، باید توجه بیشتری صورت گیرد.

آخوندی، ترویج عفاف و حجاب را از دیگر اولویت‌های فرهنگی بقاع متبرکه برشمرد و گفت: لازمه ترویج فرهنگ حجاب، داشتن برنامه ریزی دقیق و اجرای این برنامه ریزی بر اساس روحیه انقلابی و ارزش‌های اسلامی است.

وی اظهار کرد: بیش از دو هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه سراسر کشور فعال هستند و مطلوب ما فعال سازی این مراکز در سطح کشور است.

آخوندی تصریح کرد: مراکز فرهنگی و قرآنی در طول هیئت امناء ، یار هیئت امناء و مجری طرح جامع فرهنگی بقعه در جهت تبدیل بقعه به قطب فرهنگی طبق چشم انداز سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه