English

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در آیین معارفه استاندار جدید ؛

بار درآمدهای کشور بر دوش هرمزگان است / ضرورت توجه ویژه دولت نسبت به تخصیص و تامین اعتبارات استان

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: هرمزگان در ردیف چهارم تامین اعتبارات کشور قرار دارد اما در تخصیص اعتبارات در رتبه‌های آخر قرار دارد و بار درآمدهای کشور بر دوش این استان است که انتظار داریم دولت توجه ویژه ای نسبت به تخصیص و تامین اعتبارات این استان داشته باشد.

بار درآمدهای کشور بر دوش هرمزگان است / ضرورت توجه ویژه دولت  نسبت به تخصیص و تامین اعتبارات استان

به گزارش خبرگزاری موج از بندرعباس، حسین هاشمی تختی پیش از ظهر امروز در آئین تکریم از استاندار سابق و معارفه استاندار جدید هرمزگان با بیان اینکه مردم هرمزگان همواره همراه نظام و انقلاب و دولت بوده اند اظهار داشت: ما نمایندگان تلاش کرده‌ایم حلقه واسط میان مردم و دولت باشیم و به اطلاع دولت رسانده‌ایم از ظرفیت نیروی انسانی استان هرمزگان بهتر استفاده شود.

عدم حضور هرمزگانی ها در در موازنه قدرت و دولت

هاشمی تختی افزود: مردم هرمزگان احساس می‌کنند در موازنه قدرت و دولت حضور ندارند و جا دارد از وجودشان بیشتر استفاده شود که این موضوع وحدت ملی و همگرایی را در پی دارد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هاشمی تختی اظهار داشت: ما با آغوش باز آقای همتی استاندار جدید هرمزگان را پذیرفته‌ایم و به نیابت از همه نمایندگان می‌گویم پیام همه ما این است که آمادگی داریم با استاندار جدید همکاری کنیم و آقای همتی هم اهل تعامل و همکاری است و امیدواریم در کنار این استاندار تحولی را در هرمزگان ایجاد کنیم.

هاشمی تختی همچنین ضمن قدردانی از جاسم جادری استاندار سابق، افزود: از نکات مثبت مدیریت ایشان مخالفت با جداسازی پارسیان از هرمزگان بود.

وی گفت: بعضی‌ها هدف از جداسازی پارسیان را توسعه منطقه اعلام کرده اند. اگر دولت واقعاً دنبال توسعه است زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کند.

مطالبات مردم هرمزگان ارتقای تقسمات کشوری است

نماینده مردم بندرعباس، پارسیان؛ بندرخمیر، قشم و ابوموسی افزود: یکی دیگر از مطالبات مردم هرمزگان ارتقای تقسمات کشوری است که برخی از مناطق استان از جمله بخش فین با نزدیک به 70 سال سابقه و بخش توکهور و هشتبندی شاخص‌های ارتقای توسعه را دارند، ولی هنوز در حد بخشداری و شهر باقی مانده اند که در بازنگری‌های تقسیمات کشوری درخواست داریم این مناطق مدنظر دولت باشد.

ضرورت صدور مجوز تردد خودروهای مناطق آزاد در شعاع استان

هاشمی تختی اضافه کرد: در مناطق آزاد دیگر استان‌ها خودروهای مناطق آزاد می توانند در شعاع استان تردد کنند اما در هرمزگان این کار نشده است و مردم این استان نیاز دارند از مناطق آزاد خود بهره‌مند شوند و در این خصوص نباید یک بام و دو هوا وجود داشته باشد.

وی گفت: هرمزگان در ردیف چهارم تامین اعتبارات کشور قرار دارد اما در تخصیص اعتبارات در رتبه‌های آخر قرار دارد و بار درآمدهای کشور بر دوش این استان است که انتظار داریم دولت توجه ویژه ای نسبت به تخصیص و تامین اعتبارات این استان داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان عنوان کرد: بیکاری در هرمزگان بین 11 تا 30 درصد است و بسیاری از جوانان این استان بیکار هستند که با وجود این همه امکانات برازنده نیست جوانان این استان بیکار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی