English

دستگیری کلاهبردارن سایبری ماهشهر توسط پلیس فتا

جانشین رئیس پلیس فتا خوزستان گفت:طی یک عملیات فوری و ضربتی کلاهبردارن سایبری در ماهشهر شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری کلاهبردارن سایبری ماهشهر توسط پلیس فتا

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عبدالرسول خسرویی گفت: این باند کلاهبرداری با استفاده از تکنیک مهندسی اجتماعی و به صورت زیرکانه‌ایی اقدام به فریب قربانیان و مجاب به فعال کردن رمز دوم کارت‌های بانکی شان می‌نمودند.

وی با اشاره به تعدد مالباختگان و سرقت رقمی بالغ بر یک میلیارد و 610 میلیون ریال توسط کلاهبرداران، افزود: پس از مراجعه شکات و شکایت پرونده مقدماتی با جدیت در دستور کار این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی‌های فنی، تخصصی و اخذ اظهارات مشخص شد، سرکرده باند و همدستانش شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی در چند عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

خسرویی بیان کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.

جانشین رئیس پلیس فتا خوزستان تاکید کرد: عدم سهل‌انگاری و هوشیاری در انجام امورات بانکی در فضای مجازی و همچنین ارتقای سطح آگاهی در زمینه شیوه و شگردهای کلاهبرداری در این فضا می‌تواند تا حد زیادی از بروز چنین جرائمی جلوگیری کند.

گفتنی است؛ امروزه با توسعه بانکداری الکترونیک و انجام امورات بانکی به صورت آنلاین عده‌ای از این فرصت سوء استفاده کرده و با استفاده از تکنیک‌هایی از قبیل فریب، ارعاب و همچنین تطمیع قربانیان اقدام به کلاهبرداری و کسب سود از این حوزه می‌نمایند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه