English

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان عنوان کرد:

پسماند؛ مهم‌ترین معضل تالاب‌های گیلان

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پسماند مهم‌ترین معضل تالاب‌ها و رودخانه‌های گیلان است و آلودگی آب و خاک را به همراه دارد.

پسماند؛ مهم‌ترین معضل تالاب‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، قربانعلی محمدپور با اشاره به وضعیت پسماند در این استان اظهار کرد: پسماند یکی از عوامل آلودگی آب‌ها و خاک بوده و اگر مدیریت اصولی در این زمینه صورت نگیرد موجب بروز مشکلات زیست محیطی در گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه پسماند امروز مهم‌ترین معضل در گیلان است، افزود: پسماند معضل بزرگ و مهمی برای تالاب و رودخانه‌های گیلان بوده و با وجود تلاش‌های دولت و عنایت‌های صورت گرفته در زمینه ساماندهی پسماند، برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیار داریم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از راه‌اندازی فاز دوم کارخانه کمپوست رشت خبر داد و بیان کرد: سه کارخانه کمپوست رشت، انزلی و رودسر با ظرفیت 900 تن در حال فعالیت بوده و باید برنامه اساسی برای فاضلاب شهر رشت داشته باشیم زیرا این فاضلاب به رودخانه‌های مهم گوهر رود و زرجوب این شهر می‌ریزند و از آنجا وارد تالاب انزلی می‌شود.

وی درباره وضعیت زباله سراوان رشت تصریح کرد: در منطقه سراوان اقدام‌هایی انجام شده و برای رسیدن به راه دسترسی آن باید 200 اصله قطعه درخت قطع می‌شد که اخذ مجوز برای این اقدام پروسه نسبتا طولانی داشته و امروز این دسترسی انجام شده و توفیقاتی به دست آمده است.

محمدپور با اشاره به اینکه در سراوان رشت لوله‌گذاری به منظور خروج گاز از منطقه توسط پیمانکار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شهرداری رشت نیز برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در سراوان اعتبار درنظر گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه