English

افتخار آفرینی هنرمندان لاهیجانی در جشنواره بین المللی مریوان

هنرمندان لاهیجانی در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان افتخار آفریدند.

افتخار آفرینی هنرمندان لاهیجانی در جشنواره بین المللی مریوان

به گزارش خبرگزاری موج از لاهیجان، تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ٢ میلیون تومان برای بهترین کارگردانی بخش آیینی سنتی دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به آرزو علیپور برای نمایش "گلیدخت" اهدا شد. همچنین این نمایش جوایز دیگری را به خود اختصاص داد از جمله:جایزه اول موسیقی به نوید لاهیجی به مبلغ یک میلیون تومان ، جایزه طراحی فضا  به امیر امینی و مجتبی خلیلی  به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان و تقدیر نویسندگی به نگار نادری  به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان اهداء شد.

نمایش «گیلدخت»روایتگر درخت پربار و سر سبز ده است که خشک می شود . اهالی روستا عقیده دارند برای احیای درخت ، باید عقد دختر جوانی با درخت بسته شود....

همچنین محمد علی صادق حسنی بعنوان شهروند افتخاری شهر مریوان انتخاب و جایزه خود را از داوران و مسئولان شهر مریوان دریافت کرد.

محمد علی صادق حسنی با نمایش «نوروزبل» در این جشنواره شرکت کرد. «نوروز بل» نمایشگر آیینی کهن در گاهشماری دیلمی است که به عنوان جشن خرمن در مرداد ماه هر سال برگزار می شد و از جمله آیین های دارای ثبت ملی گیلان بشمار می آید.

 نمایش گیلدخت و نوروز بل به جشنواره بومی آیینی تیرنگ در سال ٩٧ معرفی شدند و نمایش گیلدخت به جشنواره بین المللی فجر ٩٦ راه یافت .

دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از تاریخ ١٧ تا ٢٢ شهریورماه سال جاری در مریوان برگزارشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه