English

پیشرفت ۹۵ درصدی سازه بقعه امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع) نگینی در شهر اصفهان است که سال هاست دوستداران اهل بیت (ع) و مخصوصا اهالی اصفهان به عناوین مختلف ارادت خود را به این مکان مقدس اعلام کرده اند.

پیشرفت 95 درصدی سازه بقعه امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، مهرداد کیهان فر اظهار داشت: در راستای تبدیل کردن حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان به قطب فرهنگی که منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب است در همین راستا نیز طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) و ساماندهی خیابان های اطراف حرم در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت.

مدیر طرح ساماندهی حرم حضرت زینب در این باره اظهار کرد: طرح توسعه کالبدی حرم حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) از سال ۹۰  با همکاری مدیریت این بارگاه ملکوتی و شهرداری اصفهان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) ۳۴  هکتار است که ۳۰ هکتار آن میدان شهری و ۴ هکتار محل امامزاده و حوزه زیارتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در ۳۰ هکتار یادشده که جزء معابر شهری است، شهرداری ورود پیدا کرده است.

مهرداد کیهان فر بیان کرد: در کمیسیون ماده ۵ نیز طرح توسعه حرم با احداث میدان شهری در کنار زیارتگاه با رویکرد باز آفرینی شهری و ایجاد مرکز منطقه ای در شمال شرقی اصفهان برای تامین کمبود برخی از سرانه ها در منطقه ۱۴ شهرداری مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) اظهارکرد: زیربنای حوزه زیارتی ۸۰ هزار مترمربع است که برای بیش از  ۱۴هزار متر آن در قالب فاز یک توسط شهرداری منطقه ۱۴ پروانه صادر شده است.

وی ادامه داد: برای هزینه عملیات اجرایی فازهای یک، دو و نظارت فاز سه، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

کیهان فر با بیان اینکه آزادسازی این طرح در دست انجام است، گفت: بیش از ۸۰ درصد از حوزه زیارتی آزاد سازی و به میزان ۳۲هزار متر مربع محصور شده است.

وی با اشاره به اینکه  برای تکمیل آزاد سازی حوزه زیارتی باید شهرداری منطقه ۱۴ محور شرقی این حوزه حدفاصل میدان شهری را به مدیریت حرم واگذار کند  تا آزاد سازی پروژه تکمیل شود، گفت:‌ همچنین باید محور شمالی حوزه زیارتی و تاسیسات شهری توسط شهرداری منطقه برای توسعه بقعه جمع آوری شود از همین رو جلساتی با شهرداری، مدیریت حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) و اوقاف شهرستان درحال برگزاری است.

مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) با بیان اینکه سازه بتنی مناره و گنبد  ۲۰درصد پیشرفت و بقعه حرم تاکنون۹۵  درصد پیشرفت داشته است، گفت: امیدواریم  سازه بقعه تا پایان فصل پاییز سال جاری تکمیل می شود.

کیهان فر با اشاره به زیربنای پروژه های خدماتی در حوزه شهری گفت: پروژه های خدماتی در حوزه شهری شامل کاربری هایی همچون هتل ۵ ستاره، هتل ۳ ستاره، زائرسرا، آموزشی و خدماتی و مجموعه اداری، تجاری و پارکینگ برای تامین بخشی از کمبود های منطقه ۱۴ در نظر گرفته شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه