English

از سوی موسسه خیریه امید صورت گرفت؛

اهدای چند دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان پورسینا در رشت

مدیرعامل موسسه خیریه امید گفت: با کمک یکی از خیران بزرگوار یک دستگاه وینتلاتور، دو دستگاه پمپ سرنگ و دو دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی از سوی موسسه خیریه امید به بیمارستان پورسینا اهدا شد.

اهدای چند دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان پورسینا در رشت

هاجر تحریری نیک صفت امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در رشت، با بیان اینکه ارزش دستگاه های مذکور در حدود 700 میلیون ریال می باشد، افزود: پیش از این نیز خیر دستگاه های یاد شده، هزینه خرید دستگاه انژکتور سی تی اسکن را به ارزش حدود 670 میلیون ریال به موسسه امید اهدا کرده بود.

وی با اشاره به نیاز مبرم بیمارستان پورسینا به دستگاه های خریداری شده توسط این خیر، اظهار کرد: هر کدام از این دستگاه ها در بخش های مختلف بیمارستان به کار گیری می شوند.

 با بیان اینکه دستگاه وینتلاتور عمل تنفس را برای بیماران دچار مشکلات تنفسی تسهیل می کند، تصریح کرد: کار ونتیلاتور وارد کردن هوا به درون شش ها با استفاده از یک سری محاسبات است که میزان ترکیب اندازه های مختلف فشار و اکسیژن را در هوای ورودی به شش ها تنظیم می کند.

مدیرعامل موسسه خیریه امید با اشاره به کاربرد دستگاه وینتلاتور در اتاق عمل، بخش تروما، CCU،ICU تصریح کرد: دستگاه مذکور  در نقل و انتقال بیماران بدحال در آمبولانس و بالگرد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تحریری نیک صفت با تاکید بر اینکه دستگاه مذکور برای نوزادان، اطفال و بزرگسالان قابل استفاده است، افزود: این دستگاه دارای باطری داخلی با نگهداری بیش از 10 ساعت شارژ  می باشد.

وی در ادامه توضیحاتی در رابطه با دستگاه پمپ سرنگ ارائه کرد و افزود: این دستگاه بیشتر در بخش مراقبت های ویژه، اتاق عمل و بخش های عمومی استفاده می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه امید با بیان اینکه پمپ سرنگ وسیله ای برای تزریق مداوم و دقیق داروهای مختلف مایع بوسیله سرنگ یک بار مصرف است، اظهار کرد: پمپ سرنگ در موارد تزریق داروهای ضد سرطان، هورمون ها و داروهای بیهوشی و تزریق مواد مغذی، گشاده کننده ها و تنگ کننده های عروق در N.I.C.U  C.C.U , I.C.U استفاده می شود.

تحریری نیک صفت تجویز شیر و تغذیه داخل روده ای برای نوزادان تازه متولد شده یا نارس را از دیگر موارد قابل استفاده پمپ سرنگ عنوان کرد.

وی در ادامه از دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی به عنوان یکی دیگر از تجهیزات پزشکی اهدایی از سوی نیکوکار گیلانی نام برد.

مدیرعامل موسسه خیریه امید با بیان اینکه دستگاه مذکور علائم حیاتی بیمار را به طور مستمر نمایش می دهد، اظهار کرد: این دستگاه اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بیمار را پس از جمع آوری بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌سازد و در شرایط نامطلوب بیمار، هشدارهای لازم را به تیم پزشکی می‌دهد.

تحریری نیک صفت تصریح کرد: دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی برای بیماران ناپایدار، بیماران بستری در ICU و CCU، بیماران ترومایی و بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، مورد استفاده قرار می گیرد.

اهدای 2 دستگاه ویدئو کولونوسکوپی و ویدئو گاستروسکوپی به بیمارستان پورسینا

به گزارش موج، یک دستگاه «ویدئو کولونوسکوپی» و یک دستگاه «ویدئو گاستروسکوپی» به ارزش تقریبی 330 میلیون ریال نیز توسط یکی از خیران موسسه امید به بیمارستان پورسینا اهدا شد.

خیر دستگاه مذکور پیش از این نیز هزینه خرید یک دستگاه اره مدیکال و یک دستگاه دریل ارتوپدی را جهت استفاده بیماران بستری در بیمارستان پورسینا را به موسسه خیریه امید اهدا کرده بود.

آندوسکوپی یک روش تشخیصیاست که در آن  قسمت‌ های مختلف داخل بدن توسط روش هایی مثل کولونوسکوپی و گاستروسکوپی دیده می شود که برای دیدن قسمت فوقانی دستگاه گوارش و معده از روش گاستروسکوپی و برای دیدن روده بزرگ (کلون) از شیوه کولونوسکوپی استفاده می شود.

روش کولونوسکوپی علاوه بر بررسی علت درد شکم، خونریزی مقعد، اسهال، یبوست و دیگر مشکلات روده ای، به عنوان آزمونی برای تشخیص سرطان روده بزرگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

با اهدا این 2 دستگاه به بیمارستان پورسینا، از این پس بیماران نیازمند به گاستروسکوپی و کولونوسگوپی می توانند در داخل بیمارستان پورسینا آندوسکوپی مورد نیاز را انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه