English

اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در اصفهان آغاز شد

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اجرای طرح سرشماری زنان ایران دارای همسر غیر ایرانی در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، پرنده اظهار داشت: براساس قانون مدنی ایرانی فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با همسر غیرایرانی نمی توانند شناسنامه ایرانی بگیرند و و فاقد هویت رسمی هستند.

وی افزود: در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از زنان ایرانی با مردان غیرایرانی ازدواج کرده اند و فرزندان این مادران نمی توانند شناسنامه بگیرند و فاقد هویت رسمی می باشند.

وی همچنین گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه لایحه ای از دولت درخواست کرده است که برای این فرزندان کارت هویت صادر شود.

این مقام مسئول ادامه داد: به این فرزندان کارت هویت داده می شود که براساس آن می توانند در مدرسه ثبت نام کرده و بعد از آن نیز بتوانند دفترچه بیمه هم بگیرند اما در این مرحله تنها سرشماری انجام می شود.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان اصفهان از مادران ایرانی دارای همسر غیر ایرانی درخواست کرد: شماره کد ملی خود را به شماره  ۲۰۰۰۱۹۵پیامک کنندتا در مرحله دوم از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این مادران تماس گرفته شود و اطلاعات آنها کامل گردد.

پرنده بیان کرد: افرادی که در این زمینه سئوال دارند میتوانند سئوالات خود را به شماره  ۲۰۰۰۱۹۵ پیامک کنند تا همکاران ما در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با آنها تماس تلفنی برقرار کنند ونیاز به مراجعه حضوری به هیچ ارگان دولتی ندارد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان اصفهان در پایان تاکید کرد: همسران غیر ایرانی این زنان مانند گذشته تابع مقررات اتباع خارجی هستند و صدور کارت هویت فقط فرزندان این زنان را شامل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی