English

مدیر اداره فرهنگ سلیمانیه کردستان عراق:

تئاترخیابانی درسلیمانیه مسئله تازه ای است

مدیر اداره فرهنگ سلیمانیه کردستان عراق گفت: تئاتر خیابانی در کردستان ایران پیشرفت زیادی داشته و از سطح بالایی برخوردار است.

تئاترخیابانی درسلیمانیه مسئله تازه ای است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، بابک دره‌ای صبح امروز در حاشیه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تئاتر خیابانی در کردستان ایران خیلی پیشرفت کرده و از سطح بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در ایران سعی شده بیشتر از تئاتر خیابانی حمایت شود، گفت: برگزاری تئاتر خیابانی مریوان بستر را برای کسب تجربه و ارتقای سطح گروه‌ها و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم در سلیمانیه نیز این جشنواره را معرفی کنیم تا بیش از پیش مردم با این حرکت آشنا شوند.

مدیر اداره فرهنگ سلیمانیه کردستان عراق گفت:  تئاترهای دیگر بیشتر در سالن اجرا می‌شود و مردم باید به سمت آنها بروند ولی در تئاتر خیابانی بازیگران و هنرمندان به سراغ مردم می‌آیند.

دره‌ای با بیان اینکه همین امکان دسترسی بیشتر در تئاتر خیابانی موجب می‌شود که مردم از دیدن آن به ذوق و نشاط بیایند، بر استمرار این جشنواره تاکید کرد و گفت: امیدواریم برگزاری این دست برنامه‌های فرهنگی بتواند زمینه‌ساز پیوند فرهنگی و هنری بیشتر بین کردستان ایران و عراق باشد.

مدیر اداره فرهنگ سلیمانیه کردستان عراق خاطرنشان کرد: تئاتر خیابانی در سلیمانیه مسئله تازه‌ای است، اما در سال‌های گذشته در شهر دربندیخان تئاتر خیابانی به صورت جشنواره بین‌المللی برگزار می‌شد.

دره‌ای اذعان داشت: به دلیل مسائل و کمبودهای اقتصادی این کار تعطیل شده، امسال دوباره این جشنواره در زمان خاص کار را از سر می‌گیرد که از دو تا سه گروه از هنرمندان ایرانی نیز برای حضور در جشنواره دربندیخان دعوت شده است.

مدیر اداره فرهنگ سلیمانیه عراق با بیان اینکه برای تئاتر خیابانی در سلیمانیه باید کار شود، گفت: سلیمانیه شهر بزرگی است و برای این دست برنامه‌ها باید کار زیادی شود.

دره‌ای اضافه کرد: به عقیده من در بحث تئاتر خیابانی در سلیمانیه تا الان آنگونه که باید کار نشده و باید در این حوزه تلاش‌های جدی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: سلیمانیه پایتخت فرهنگ و هنر است و در زمینه تئاتر کلاسیک در این استان کارهای زیادتری انجام گرفته و قدمتی 90 ساله دارد.

مدیر اداره فرهنگ سلمانیه عراق اذعان داشت: تئاتر خیابانی فضایی امن  و باز می‌خواهد که مردم بتوانند آن را ببینند و باید کاری بکنیم که تئاتر خیابانی در سلیمانیه رشد پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی