English

مدیر اوقاف ناحیه ۲ قم عنوان کرد

برگزاری جشن غدیر در ۱۲ بقعه ناحیه دو

مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم گفت: بازسازی واقعه غدیر خم جمعه 17 شهریورماه در آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) صورت می‌گیرد.

برگزاری جشن غدیر در 12 بقعه ناحیه دو

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان درگفتگو باخبرنگارما با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: بر این اساس در 12 بقعه متبرکه ناحیه دو شهرستان قم، مراسم جشن و سرور همراه با سخنرانی و مدیحه‌سرایی در شب و روز عید غدیر برگزار می‌شود.

وی افزود: پنج بقعه متبرکه شاخص یعنی آستان مقدس امامزادگان ابراهیم(ع)، عبدالله ابیض(ع) قلعه کامکار، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، شاه جمال‌الدین(ع) و سید معصوم(ع) هم برنامه‌های ویژه‌ای در این روزها دارند.

مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه مراسم خطبه‌خوانی عید غدیر، قرائت میثاق‌نامه و برقراری عقد اخوت در پنج بقعه متبرکه شاخص برگزار خواهد شد گفت: همه این مراسم صبح روز عید غدیر تدارک دیده شده‌اند.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه «غدیر داستان اعتقاد» در پنج بقعه شاخص و توزیع کتابچه مسابقه «در امتداد غدیر» در تمام بقاع متبرکه ناحیه دو از دیگر برنامه‌های اوقاف این ناحیه به مناسبت عید امامت و ولایت هستند.

فاطمیان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها شاهد برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» و حضور 9 نفر مبلغ در 9 بقعه متبرکه در روزهای جمعه و شنبه خواهیم بود.

مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم گفت: بازسازی واقعه غدیر در آستان مقدس امامزاده سید معصوم(س) برگزار می‌شود همچنین در این بقعه متبرکه شاهد سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس و مداحی برادر اردستانی خواهیم بود و بعد از آن فضای اطراف بقعه نورافشانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجمع بزرگ مردمی به منظور پیاده‌روی به سمت مسجد مقدس جمکران از محل این امامزاده واجب‌التعظیم در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: این مراسم شنبه 18 شهریور ساعت 15 شروع خواهد شد.

فاطمیان ادامه داد: همزمان با روز عید غدیر یعنی شنبه و از ساعت 17 نیز همایش بانوان ولایی و پنجمین نشست سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امیرالمومنین علی(ع) در آستان مقدس امامزاده عبدالله ابیض(ع) قلعه کامکار با سخنرانی سرکار خانم میرامام از اساتید جامعه الزهرا و مداحی برادر مسعود زمانی آغاز می‌شود ضمن اینکه در این مراسم شاهد اجرای گروه تواشیح رضوان و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم نیز خواهیم بود.

مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم از راه‌اندازی کاروان شادی از میدان معصومیه به سمت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) همزمان با روز شنبه عید غدیر خم خبر داد و گفت: این کاروان رأس ساعت 9 صبح حرکت خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه نشست سادات در این بقعه متبرکه و تجلیل از آنها نیز در دستور کار قرار دارد افزود: مراسم قرائت دعای ندبه در پنج بقعه متبرکه شاخص قم روز جمعه 17 شهریورماه برپا خواهد بود.

فاطمیان تصریح کرد: در کنار همه این برنامه‌ها، ایستگاه صلواتی ازروز پنجشنبه تا شنبه در هفت بقعه متبرکه قم دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه