English

مدیریت بحران خوزستان گفت:

هزینه های بازسازی بحران ها در خوزستان صد برابر هزینه های پیشگیری است

مدیریت بحران استان خوزستان گفت: هزینه‌هایی که در بازسازی صرف می‌شوند صدها برابر بیشتر از هزینه‌های پیشگیری است.

هزینه های بازسازی بحران ها در خوزستان صد برابر هزینه های پیشگیری است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده گفت: در بحران های سال گذشته که ریشه آن گرد و خاک و از ماحصلش قطع آب، برق و مشکلات خطوط ارتباطی بوده است. آمادگی کامل نداشتیم و این از نگاه برخی به عنوان تهدید می باشد که باید بتوانیم آن را به فرصت تبدیل کینم. هرچند در این راستا تلاش های زیادی انجام شده است ولی پیگیری مدیران و پای کار آمدن و دلسوزی‌هایشان به میزان علاقمندی آن‌ها به مسائل استان خوزستان مربوط است.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه خوزستان یک استان ملی است افزود: در استان خوزستان از مقاومت و ایثار و شهادت گرفته تا بحث سرمایه های اقتصادی وجود دارد پس نیازمند توجه بیشتری است. و با اشاره به اینکه خوزستان استانی است که قرار است همه مردم را از منابع طبیعی و استعدادهای خدادادی خود بهره‌مند کند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد زیرا اگر خوزستان در امنیت و اقتدار دچار اختلال شود، کل کشور دچار مشکل می‌شود.

حاجی زاده در بحث اهمیت  ارتباطات که امروزه به موضوع اول جهان تبدیل شده است بیان داشت:  بایستی توجه و نگاه ویژه به این امر داشت که فراتر از حل مشکلات پیش پا افتاده ای مانند حل مشکل تلفن ثابت و ضعف اینترنت باشد که ما در حال حاضر در کشور با آن روبرو هستیم.

وی در ادامه نقاط مهم استان که دچار مشکلات ارتباطی است گفت: در چندین منطقه روستایی استان خوزستان نقاط کور داریم که آنتن‌دهی تلفن در آنجا وجود ندارد به عنوان مثال: در بخشی از شهرستان‌ها لالی در بحث ارتباطات، شهیون دزفول به عنوان مرکز زلزله استان که متاسفانه در بحران سیل گذشته در این منطقه حتی موبایل آنتن‌دهی نداشته است. همچنین در تنها ترین آزادراه خوزستان که آزادراه بندر امام است نقطه کور وجود دارد و حدود 40 کیلومتر آن دچار مشکل است و دو سال در حال پیگیری این موضوع هستیم ولی تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

حاجی زاده گفت: بحث اینترنت در کلانشهر اهواز به شدت با مشکل مواجه است و قطعا این مشکل در شهرستان‌ها بیشتر است که باید اقداماتی در این زمینه انجام شود.

وی گفت: چندین منطقه در باغملک در آنتن‌دهی ایرانسل دچار مشکل هستند و با وجودی نامه‌نگاری‌های فراوانی که در این زمینه انجام شده، ولی هیچ نتیجه‌ای گرفته نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: رکن اصلی در مدیریت بحران پیش‌بینی و پیشگیری است. در استان اصفهان که حتی نیمی از بحران‌های خوزستان را ندارد باتری‌ها 12 ساعته هستند ولی در خوزستان هنوز باتری‌ها 4 ساعته هستند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه هزینه‌هایی که در بازسازی صرف می‌شوند صدها برابر بیشتر از هزینه‌های پیشگیری است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در پیشگیری هزینه‌های بیشتری صرف می‌کنیم مدیریت ما نیز زیر سؤال می‌رود.

از جمله برنامه های جدید درمدیریت ستاد بحران استانداری عبارتند از: تشکیل کارگروه ها بصورت منظم و هر ماه در ادارات و هر سه ماه یکبار در اداره مدیریت بحران ، جلسه شناسایی نقاط بحران با حضور مدیران راه و شهرسازی، مخابرات، زیرساخت، سازمان تنظیم مقرات و ارتباطات رادیویی برگزار و گزارشی به اداره مدیریت بحران ارائه شود، برگزاری منظم مانورها در شهرستان ها و گزارش به مدیریت بحران، راه اندازی سیستم بیسیم در استان، ارسال شرح وظایف و دستورالعمل های کارگروهها به اعضا، ارزیابی دقیق نقاط حادثه خیز استان از لحاظ فیبر نوری و رعایت نکات ایمنی و نصب سیستم خنک کننده ها تصویب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه