English

استاندار اصفهان:

تعاونی ها زمینه خروج از اقتصاد تک محصولی را فراهم می کنند

استاندار اصفهان گفت: خروج از اقتصاد تک محصولی با توانایی شگفت آور تعاونی ها و تجمیع سرمایه های خرد ارتباط مستقیم دارد و به این ترتیب تعاونی ها می توانند حوزه های مغفول مانده اقتصاد و تجارت، به آنها جانی دوباره بخشند.

تعاونی ها زمینه خروج از اقتصاد تک محصولی را فراهم می کنند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رسول زرگرپور در آیین افتتاح متمرکز ۶۸ طرح تعاونی در استان اصفهان و دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و در دستور کار دولت است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر خود بوده و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری درون زا است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر روی بازارهای جهانی نیز تمرکز دارد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی برای ایجاد ارزش افزوده، توجه ویژه ای به صادرات دارد که همان رویکرد دوم اقتصاد مقاومتی یعنی برون نگری است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که تمامی این ویژگی به نحوی می تواند در بخش تعاون در کشور محقق شود و می شود بخشی از مسئولیت خروج از این ورطه را به بخش تعاون واگذار کرد.

زرگرپور با اشاره به تنوع فعالیت تعاونی ها نسبت به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: این ویژگی را شاید بتوان ناشی از موضعی، بومی و محلی بودن آن ها دانست که موجب می شود حوزه جغرافیایی بیشتری داشته باشند و بنابر این حوزه های متنوع تری را پوشش دهند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تعاونی ها توانایی تمرکز بر روی محصولات بومی را دارند، عنوان کرد: از جمله زمینه های مهمی که تعاونی ها می توانند در آن وارد عمل شده و موفق شوند، می توان به صادرات خرما، زعفران، فراوری میوه های مازاد، تولید گیاهان دارویی، پرورش حیوانات خانگی و حتی تولیدات عشایری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری دولت در بخش صنعت و در نقاط مرکزی هر استان است، خاطرنشان کرد: تعاونی ها توانایی ایجاد زمینه برای خروج از اتقصاد تک محصولی را دارا بوده و با تجمیع سرمایه های خرد، به بخش های مغفول مانده اقتصاد می پردازند.

زرگرپور با اشاره به اینکه تعاونی ها با این مشخصات و این عملکرد های قابل قبول، حدود پنج درصد از اقتصاد نقش دارند، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص سهم ۲۵ درصدی تعاونی ها در اقتصاد، فاصله ی وسیعی نسبت به آنچه که مورد نظر در برنامه ها است دست یابیم.

مدیر ارشد اجرایی استان اصفهان، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر در ایران عضو تعاونی ها هستند، تاکید کرد:  سال گذشته از بخش تعاون استان درخواست شد که روالی که درخصوص آسیب شناسی و پیگیری مشکلات در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی وجود دارد را در رابطه با بخش تعاون نیز پیگیری کنند که بالغ بر هفت جلسه کارگروه های مختلف در شورای گفت و گو در این رابطه کار کردند و مجموعه  مفیدی تدوین شد و در شورای گفتگو به تصویب رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه