English

مرمت و جداره سازی هسته اصلی بافت زاهدان انجام شد

فعالیت های مرمتی استان سیستان و بلوچستان درحالی روند رو به رشدی دارد که هسته اصلی بافت تاریخی و قدیم زاهدان با مشارکت اداره میراث فرهنگی، فرمانداری و شهرداری استان درحال انجام است.

مرمت و جداره سازی هسته اصلی بافت زاهدان انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ اداره میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان با تمرکز بر پایگاه های مهمی چون کوه خواجه، بمپور و پایگاه میراث جهانی شهر سوخته درحالی اقدام به فعالیت های ویژه مرمتی کرده است که دیگر اقدامات مرمتی استان از جمله جداره سازی هسته اصلی بافت قدیم زاهدان با مشارکت فرمانداری و شهرداری آن در حال انجام است. بافت قدیم زاهدان مربوط به دوره پهلوی اول است.

«مجید کلان نوری» معاون میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته اداره میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان درحال حاضر بخشی از فعالیت های مرمتی به پایگاه های کوه خواجه، بم پور و پایگاه میراث جهانی شهرسوخته اختصاص یافته است به طوری که هم اکنون اقدامات مرمتی باغ خالصه بم پور  بنایی بجا مانده از دوره قاجار و اوایل پهلوی آغاز شده و فاز نخست آن تا پایان پاییز به بهره برداری می رسد.

وی همچنین تاکید کرد: حصار هسته مرکزی کهن دژ کوه خواجه نیز در کنار اقدامات حفاظت اضطرای در قلعه بم پور در حال انجام است.

این درحالی است که به گفته معاون میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان، هسته مرکزی بافت قدیم زاهدان که حدفاصل بین میدان شهدا و خیابان مصطفی خمینی است با مشارکت فرمانداری و شهرداری و اداره میراث فرهنگی استان زاهدان درحال انجام است.

کلان نوری افزود: جداره سازی این بخش با تاکید بر الگوسازی درحالی صورت می گیرد که قرار است پس از الگوسازی و مرمت قسمت های قدیمی و تاریخی بافت قدیم زاهدان و پوسته سازی بناهای محافظ مابقی مرمت ها بر عهده شهرداری زاهدان گذاشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه