English

صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور و حداکثر تا ۱۳ ماه صفر با هزینه ۴۰ دلار/ سفر به عراق بدون گذرنامه و روادید معتبر ممنوع

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: مبلغ ویزای سفر اربعین 40 دلار است و بسته به ساعت ثبت نام ویزا، ممکن است نرخ ارز متغیر باشد.

صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور و حداکثر تا ۱۳ ماه صفر با هزینه ۴۰ دلار/   سفر به عراق بدون گذرنامه و روادید معتبر ممنوع

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت نام در آیین پیاده روی اربعین گفت: سامانه سماح که خلاصه جمله سامانه مشتاقان اربعین حسینی  و چهارمین سالی است که این سامانه در دسترس مردم است، این وظیفه را برعهده دارد.

 وی گفت: دولت عراق از سفیر ما خواسته است تا تعداد دقیق زائران ایرانی را اعلام کند. این زائران از 4 نقطه کشور که عبارتند از: مشهد، اهواز، کرمانشاه و تهران برای کربلا ویزا می‌گیرند، و حداکثر تا 12 یا 13 صفر ارائه ویزا پایان می‌یابد .  

نظافتی گفت: بعد از ثبت نام گروهی، از هر خانواده یک نفر به عنوان سرگروه وارد سامانه سماح می‌شود و تاکید ما نیز بر ثبت نام گروهی است زیرا صدور 3 میلیون گذرنامه مشکل است، بنابراین صدور ویزای گروهی کار را تسهیل می‌کند. در ثبت نام گروهی، سرگروه ثبت نام را انجام می‌دهد و کد رهگیری از طریق تلفن همرا برای وی ارسال می‌شود. که  تا آخر سفر برای فرد نیاز است. در صورت فراموشی کد رهگیری، با وارد کردن کد ملی در سامانه، می توان دوباره کد رهگیری را به دست آورد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: مبلغ ویزای سفر 40 دلار است و بسته به ساعت ثبت نام ویزا، ممکن است نرخ ارز متغیر باشد. از سوی دیگر زمینه‌ای فراهم شده که از زائران پول ایرانی بگیرند و ارز تحویل دهند و زائرانی که به اینترنت دسترسی ندارند. با مراجعه به دفاتر پستی و  پرداخت 2 هزار تومان برای دریافت ویزا ثبت نام کنند این ویزا از 20 شهریور برای آنها   صادر می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت  گفت: اعزام‌ها مانند گذشته از مرزهای شمالی و شمال غربی کشور صورت می‌گیرد، همچنین مرز خسروی هم به مرزهای اعزامی افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان ، محمدهادی جزینی‌زاده نیز در همین راستا سفر به عراق بدون گذرنامه و روادید معتبر را ممنوع دانست و گفت: هم‌وطنان ایرانی با کارت ملی، شناسنامه یا دیگر اوراق هویتی نمی‌توانند از مرز ایران به مقصد عراق سفر کنند.

جزینی‌زاده با اشاره به ضرورت درخواست صدور روادید از طریق سامانه سماح سازمان حج و زیارت جهت جلوگیری از پرداخت هزینه‌های غیرمتعارف، بیان کرد: زائران حسینی نباید از طریق شرکت‌های غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به اخذ روادید کنند.

مسئول کمیته هماهنگی سیاسی و کنسولی ستاد ویژه اربعین خوزستان  با رد خبرهایی مبنی بر لغو روادید با عراق گفت: این اتفاق مستلزم توافق میان ایران و این کشور است که این توافق تاکنون تحقق نیافته و زائران درخواست روادید را به روزهای آخر موکول نکنند.

خاطرنشان می کنیم سال گذشته بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلای معلی حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه