English

هفتمین جلسه شورای شهر رشت در تالار شورا برگزار شد

صبح امروز، سیزدهم شهریور ماه، هفتمین جلسه شورای شهر رشت در تالار شورا برگزار شد و مسعود نصرتی با 11 رای موافق شهردار رشت شد.

هفتمین جلسه شورای شهر رشت در تالار شورا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رئیس شورای شهر رشت،  باتوجه به دستور جلسه  و انتخاب شهردار اظهار کرد: این روز در خاطره این شهر ثبت می شود و مطمئنم امروز اعضای شورا تصمیم مهمشان، در تاریخ این شهرباقی می ماند.

احمد رمضانپور در نطق پیش از دستور جلسه گفت: اصرار دارید که امروز روز حساسی است هم شورا می تواند با یک انتخاب در ۴سال چالش داشته باشد و هم می توان با حواس جمع انتخاب صحیحی  داشته باشیم.

احمد رمضانپورگفت:  انتخاب شهردار  یک دغدغه بزرگ در همه دنیاست.

وی افزود: همه نامزدها برنامه های خوبی ارایه دادند و شایستگی این جایگاه را دارند ولی افسوس که ما تنها یک نفر را می توانیم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما باید شهرداری انتخاب کنیم که سلامت مالی، کاری، داشته و قدرت  تعامل با همه ارگانها و نهادهای خدماتی و دستگاه های نظارتی و قضایی را داشته باشد.

وی ادامه داد: به گونه ای نباشد که شهرداری انتخاب کنیم که  دستگاه های نظارتی یک میز جدا برای بررسی تخلفات شهردار بگذارند.

رمضانپور افزود: ما باید شهرداری انتخاب کنیم که از صفر تا صد به امور شهراری واقف باشد امروز فرصت امتحان کردن و امتحان پس دادن نیست و رشت دیگر توان پرداخت هزینه ندارد.

وی با اشاره به نامزدی محمد زالفی که با دعوت اصلاح طلبان نامزد این پست شده بود، تصریح کرد: زالفی انصراف خود را از نامزدی اعلام کرده و بنده حامل پیام ایشان هستم.

رمضانپور نامه انصراف محمد زالفی از نامزدی تصدی پست شهرداری را قرائت کرد و این نامه را تقدیم رئیس شورا نمود.

 احمد رمضانپور گفت: نصرتی با ۲۸ سال سابقه و پیمودن راه ترقی به صورت پلکانی می تواند شهر  رشت را به موفقیت برساند.

وی افزود: مردم رشت بدانند که ضرر نکرده اند، شهرداری آوردیم که می تواند نقاط ضعف را به قوت تبدیل نماید و رشت را به یک شهر مقصد گردشگری بدل نماید.

رضا رسولی  گفت: افسوس که نمی توانیم از حضور شخص توانمندی چون محمد زالفی بهره مند شویم.

عضو شورا افزود:  بنده نیز حامل پیام مهدی فرشاد فقیه هستم که انصراف خود را از کاندیداتوری شهرداری اعلام کرده اند. رسولی نیز نامه انصراف وی را تقدیم رئیس شورا نمود.

اسماعیل حاجی پور اظهار کرد: خوشحالم کسی آمد که ۱۱ رای گرفت.

وی خطاب به نصرتی گفت: بزرگترین افتخار زندگی شما این خواهد بود که شهردار رشت شده اید .

حاجی پور افزود: از همکاران در شهرداری رشت تقاضا دارم  با وی همکاری لازم را داشته باشند و مدیران شهرداری می خواهم به شهردار جدید کمک کنند، این کمک به شهر و خودمان است .

محمد حسن عاقل منش نیز از این انتخاب ابراز خرسندی کرد و افزود: این انتخاب بدور از گرایشهای سیاسی و با وفاق انجام شد و یکی از بهترین گزینه ها را که رزومه خوبی در مدیریت شهری داشت، انتخاب شد.

عضو شورا تصریح کرد: بعد از طی مراحل قانونی از وزارت کشور و استاندار معمولا پاسخ یک نامه در پروسه اداری طولانی می شود.

عاقل منش ادامه داد: تلاش می کنیم کمتر از یک ماه حکم شهردار را دریافت کرده  تا فرصت سوزی نشود.

وی از همه نامزدهایی که برنامه های خود را ارایه دادند تقدیر کرد و بیان کرد: از افرادی که انصراف هم دادند تشکر می کنم و پیروز واقعی کسانی هستند که به این تصمیم کمک کردند.

جلال الدین محمد شکریه ابراز امیدواری کرد نصرتی تا انتها تعامل گرا باشد و تا زمانیکه منافع شهر ما حاصل شود حامی وی خواهیم بود.

وی افزود: امروز  آرای دوستان نشان می دهد که ما فرصت ازمون و خطا نداریم شهر ما خسته است شهرداری مقروض است از مدار توسعه عقب مانده  از دکتر نصرتی می خواهم در اسرع وقت پیگیر دریافت حکم وی بوده و از وی بخواهیم برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود را ارایه دهد تا اثرات آن در شهر لمس شود.

شکریه گفت: از اعضای شورا هم که به اجماع رسیده و با رای قاطع و همدلانه نصرتی را انتخاب کردند، تقدیر می نمایم.

فرهام زاهد در این جلسه با بیان اینکه اخلاق را رعایت کنیم، افزود: شایسته نیست در صفحات مجازی  از ای کیو بالای پزشکان و  ژن خوب حرف بزنیم،  چنین فضاسازی موجب می شود افراد توانمند نیز در عرصه خدمات حاضر نشوند.

علیپور هم  انتخاب نصرتی را هم تبریک گفت و برای مسعود کاظمی و فرشاد فقیه هم که انصراف دادند، آرزوی موفقیت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه