English

مدیرکل شیلات هرمزگان:

ممنوعیت صید از اول تا ده مهرما ماه در آبهای هرمزگان اجرا می شود

مدیرکل شیلات هرمزگان از دریابست یا ممنوعیت صید از یکم لغایت دهم مهرماه در آبهای هرمزگان خبر داد.

ممنوعیت صید از اول تا ده مهرما ماه در آبهای هرمزگان اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی در این  جلسه با بیان اینکه دریابست به معنای عام به حالت تعلیق درآوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است گفت: دریابست در آبهای هرمزگان بی شک می تواند فرصتی برای مدیریت صید مسئولانه باشد.

وی با بیان اینکه امروزه پدیده صید غیرمجاز بخش عظیمی از ذخایر آبزیان را موردتهدید قرارداده است تصریح کرد: امیداست با اجرای این طرح بتوانیم گامی در راستای حفظ ذخایر که به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد ساحل نشینان در هرمزگان است داشته باشیم.

وی افزود:یکی از مهمترین تصمیماتی که می تواند در راستای دستیابی به صید پایدار و حفظ ذخیره موثر واقع شود اجرای مطلوب دریابست می باشدکه در این راستا بررسی ها و پژوهش های لازم به شکل مطلوبی توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و اداره کل شیلات هرمزگان صورت پذیرفته است که اجرای دقیق آن متضمن همراهی جامعه بهره بردار و صیادی است.

محبی همچینن همراهی مسئولین استانی و شهرستانی، شورای تامین استان و همراهی ارگانهای دریایی از قبیل دریابانی  را لازمه اجرای کامل دریابست در حوزه آبی استان هرمزگان خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان در پایان گفت: این اقدام مدیریتی که تحت عنوان دریابست مطرح است قبل از شروع صید میگو استان از تاریخ یکم مهرماه جاری الی دهم مهرماه در کلیه صیدگاه های استان در انواع فعالیت های صیادی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه