English

حجت الاسلام جعفری:

برگزاری همایش مفلحون در کردستان

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان همایش علمی ــ تحقیقی «مفلحون» در استان خبر داد.

برگزاری همایش مفلحون در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حجت الاسلام رحیم جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تعمیق و تعمیم شعایر اسلامی در جامعه به ویژه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی استان اقدام به برگزاری دومین همایش علمی ــ تحقیقی این فریضه تحت عنوان «مفلحون» کرده است.

وی از محققان، اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به این امر خواست آثار خود را حول محورهای امام حسین(ع) منادی اسلام ناب محمدی، اجرای فریضتین تنها راه نجات مسلمین و همه مسئولیم به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به موضوع مقالات اشاره کرد و افزود: علاقه مندان به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را با موضوع امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت، راه‌های تحقیق فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، چرا صله رحم در میان ما کم رنگ شده است، نقش امر به معروف و نهی از منکر در امنیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، راه‌های جلوگیری از انحرافات فکری و اندیشه‌های نوظهور با الهام از قیام امام حسین(ع)، تبلور شعار سال در اجرای فریضتین امر به معرو و نهی از منکر، بررسی مصادیق معروفات و منکرات در جامعه (موردی)، بررسی رابطه ارتقاء شاخص‌های فرهنگ عمومی و اجرای فریضتین در جامعه، روش شناسی(متدولوژی) فریضتین(فقهی، کلامی، تاریخی، جامعه شناختی،سیاسی و...) و همه مسئولیم را از دیگر موضوع مقالات این همایش اعلام کرد.

حجت الاسلام جعفری، با بیان اینکه این همایش در دوره سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‌شود، عنوان کرد: مقالات باید شرایط علمی بودن آنها توسط هیئت محترم داوران از نظر مقدمه، چکیده، منابع و ... محرز و در جایی دیگر به چاپ نرسیده باشد.

وی آخرین مهلت ارسال مقالات را 20 مهر سال جاری اعلام کرد و افزود: 30 مهر تا پنجم آبان زمان بررسی آثار رسیده توسط هیئت داوران تعیین شده است و همایش نیز همزمان با 14 آبان سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در این همایش می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه همایش مفلحون واقع در سنندج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واقع در میدان بسیج، بلوار توحید، مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، طبقه دوم، شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل و یا شهرک سعدی، خیابان امیرکبیر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان مراجعه و یا با آدرس الکترونیکی Moflihon96@gmail.com تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه