English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

صاحب نظران برای تبیین سیاستگذاری فرهنگی در کشور به وزارت ارشاد کمک کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه به عنوان سیاست گذار فرهنگی در کشور و جایگاه حقوقی دراین زمینه سهم موثری دارد که باید صاحبنظران فکور به کمک آیند.

صاحب نظران برای تبیین سیاستگذاری فرهنگی در کشور به وزارت ارشاد کمک کنند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، سید عباس صالحی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین رضا استادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در موسسه کتاب شناسی شیعه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهات مختلف فرهنگی مسئولیت دارد و این مسئولیت در نحوه اجرا فراجنبشی است و امید می رود که در سیاستگذاریهای کلان فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی موثر باشد.

وی با بیان اینکه خود را فرزند حوزه می دانم ادامه داد: هدف من از قرار گرفتن در جایگاه مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام برداشتن در ایجاد فرهنگ اسلامی در کشور است.

وی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از وزراتخانه های مادر جمهوری اسلامی است دانست و گفت: هویت انقلاب اسلامی و رسالت، آرمان و دغدغه امام راحل به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی، فرهنگی است که با توجه به اینکه این وزارتخانه عهده دار کار فرهنگی در قوه مجریه است وظایف خطیری به عهده دارد.

صالحی ادامه داد: فرهنگ هویت ایران اسلامی است و جهان، ایران را با فرهنگ و هنر و مفاخر فرهنگی و علمی می شناسد.

وی گفت: در حالی که در چهار دهه گذشته، فرهنگ کانون بحث ها در کشور بوده ولی برخی مسائل در کشور نشان می دهد که برخی سیاستگذاریها به درستی انجام نشده که نیاز به بازنگری در روشها وشیوه ها احساس می شود.

وی با تاکید بر تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه علمیه گفت: تعامل این وزارتخانه و حوزه موجب می شود که دین بدون آلایش و تحجر معرفی شود.

صالحی گفت: ارتباط نزدیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه علمیه در دوره جدید این امید را ایجاد می کند تا از خطر انزوای دین از جامعه جلوگیری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با مراجع عظام تقلید وارد قم شد.

دیدار با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ،طلاب و روحانیان و هنرمندان و شرکت در نمازعید قربان از برنامه ها در سومین روز سفر وی به این شهر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه