English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد

نقش آثار هنری در تغییر نگاه انسان به جهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار کرد: یک اثر هنری گاهی می تواند موجب تغییر نوع نگرش انسان ها به جهان شود.

نقش آثار هنری در تغییر نگاه انسان به جهان

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت شامگاه چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی عکاسی که به همت انجمن عکاسی استان گلستان در تالار نگاه مجموعه فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: دو نوع نگرش نسبت به زندگی انسان ها وجود دارد؛ نخست آنکه همه در شرایطی یکسان در جهان زندگی می کنند و دوم انسان هایی هستند که شرایط زندگی خود را تغییر می دهند.

حجت اسلام فضیلت افزود: هر اثر هنری می تواند جهان پیرامون انسان را دچار تغییر کند و این تفسیرهای جدید می تواند موجب ایجاد نشاط و امید جدید شود و این شور و نشاط از سوی خالق اثر موجب ساخته شدن یک انسان جدید می شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام ششم شیعیان بیان کرد: تغییر و نو شدن های مستمر مورد تأکید ائمه و اولیا بوده به طوری که امام صادق (ع) گفته است امروزِ شما نباید مانند دیروزتان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه درخواستی از هنرمندان عکاس استان مطرح کرد و گفت: هنر باید برای عموم مردم باشد و همه بتوانند از زیبایی آن بهره مند شوند پس از شما عکاسان درخواست می کنم یک بیانیه یا توضیح در کنار آثار هنری خود داشته باشید.

حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: چنانچه برای آثار هنری خود بیانیه بنویسید، درک و فهم آن برای تمام مخاطبان آسان تر و مقصود شما از خلق آن اثر بهتر به بینندگان منتقل می شود.

به گفته وی، با این عمل کمک بزرگی به مسئله محور شدن خلق آثار هنری شده و گامی بلند برای ارائه طرح برای جهانی بهتر برداشته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه