English

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):

شهدای منا،‌ دفاع مقدس و مدافعان حرم از بهترین نمونه های ایثارگری هستند.

امام جمعه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: شهدای منا،‌ دفاع مقدس و مدافعان حرم از بهترین نمونه های ایثارگری هستند.

شهدای منا،‌ دفاع مقدس و مدافعان حرم از بهترین نمونه های ایثارگری هستند.

به خبرگزاری موج از قم، آیت الله سعیدی با حضور مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان در دیدار با خانواده شهید حجت الاسلام علی زرگریان از شهدای منا تاکید کرد: شهدای روحانیت قبل و بعد از انقلاب در جبهه دفاع مقدس،‌ حج  و دفاع از حرم اهل بیت (ع) همواره در خط مقدم قرار داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: شهدای روحانی هم به وظیفه عمل کردند و هم راه را به دیگران نشان دادند و جان خویش را در مسیر هجرت الی الله و در حین انجام اعمال حج تقدیم کردند.

آیت الله سعیدی هچنین در دیدار از خانواده شهید دکتر ناصر قربانی نیا عنوان کرد: مقام علم و شهادت دو اعمالی است که در کارنامه انسان با افتخار ثبت و ضبط است و این افتخار مضاعفی است که امروز نصیب خانواده شما است که شهیدتان هم در مقام علم قرار داشت و هم به  مقام شهادت نایل آمد.

وی اضافه کرد: سرزمین منا برای تاریخ اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است منا به لحاظ اینکه محل اجتماع مسلمانان در ایام خاص و در حالتی خاص از حج واقع شده بعد از عرفات و سپس انجام  قربانی و رمی جمره ،‌ حاجی به تحول روحی دست یافته و در همین سرزمین است که امام باقر (ع)  به امام صادق (ع) وصیت می کنند که برای ایشان تا چندین سال در منا اقامه عزا کنند و این اهمیت این سرزمین را متذکر می شود.

آیت الله سعیدی افزد: در همین سرزمین است که امثال شهید شما جان پاک خویش را تقدیم می کنند و بهترین هجرت برای ایشان رقم می خورد و در این جریان شیطان صفت ها لعن ابدی را برای خویش بجا می گذارند.

امام جمعه قم همچنین از خانواده شهید میرقیصری از شهدای سادات در آستانه عید غدیر خم دیدار کرد.

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان نیز در این دیدار ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منا و گرامی داشت سالروز شهادت این شهدای والامقام گفت: شهدای منا در عین مظلومیت و غریبانه در سرزمین وحی، در حین انجام مناسک حج، جان خویش را تقدیم کردند و به معشوق پیوستند و نام خویش را به نیکی ثبت و ضبط نمودند.

سردار سید جواد هاشمی افزود: خانواده های شهدا با حلم و بردباری این داغ را صبورانه تحمل کردند و در مسیر متعالی شهدا گام برداشته و وارثان ایثار و شهادت و الگوهای ایثار و استقامت هستند.

وی اضافه کرد: امروز توفیق و افتخاری نصیب شد تا به اتفاق نماینده ولی فقیه و امام جمعه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) که خود ایشان از نسل ایثار است و دلسوخته انقلاب و نظام اسلامی خدمت شما خانواده شهدا برسیم و یاد و خاطره شهدای منا را گرامی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه