English

معاون آموزش و پرورش گلستان

افزایش دانش آموزان گلستانی به بیش از ۳۰۰هزار نفر می رسند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اجرای پروژه مهر در استان، گفت: امسال ۳۰۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس گلستان تحصیل خواهند کرد.

افزایش دانش آموزان گلستانی به بیش از 300هزار نفر می رسند

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم حاجیلری صبح امروز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال تحصیلی جدید در استان اظهار داشت: امسال با کمی افزایش دانش آموزان گلستانی به بیش از 300هزار نفر می رسند که برای سال تحصیلی جدید پروژه مهر استان آماده شده است.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند با مراجعه به مدارس ثبت‌نام کنند تا فرصت ثبت نام را از دست ندهند تا مجبور نشوند برای ثبت‌نام به مدارسی دورتر از مکان‌های زندگی خود بروند و فرصت زیادی وجود ندارد.

حاجیلری درباره ثبت‌نام در هنرستان‌ها هم گفت: دانش‌آموزان علاقمند به رشته‌های مهارت هم ازاین فرصت استفاده کنند و در رشته‌های مورد نظرخود ثبت‌نام کنید چرا که برنامه آموزشی استان تحصیل بیش از 60 درصد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی است.

معاون آموزشی آموزش وپرورش گلستان تاکید کرد: توزیع کتاب درسی برای دانش‌آموزان کارودانش در استان گلستان آغاز شده و برای دانش آموزان فنی وحرفه‌ای هم از نیمه شهریور آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس برنامه پنجم توسعه کشور و تا سال تحصیلی آینده باید درصد تحصیل دانش‌آموزان کشور و استان گلستان در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش به 48 درصد افزایش یابد.

حاجیلری با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در بازار کار برای نسل آینده تصریح کرد: در این نگاه متناسب با بازار کار که برگرفته از نقطه نظرات کارشناسی دیگر دستگاه‌ها و نهادها و براساس ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای است، آموزش و مهارت‌های لازم به دانش‌آموزان داده می‌شود.

معاون آموزشی آموزش وپرورش گلستان گفت: نقش مشاوران مدارس را در آگاهی‌بخشی صحیح به دانش‌آموزان و خانواده‌ها در هدایت تحصیلی بسیار مهم دانست و گفت: در اسناد بالادستی و نیز سند تحول نظام آموزش و پرورش نقش مشاوران پررنگ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه