English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

تولید ۸۹ هزار گل و گیاه در منطقه ۳

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از ابتدای سال جاری ۸۹ هزار گلدان از انواع گل و گیاه در منطقه سه تولید شده است.

تولید ۸۹ هزار گل و گیاه در منطقه 3

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای شبز شهرداری قم با اشاره به میزان و نوع گل‌های تولید شده در منطقه سه اظهار کرد: هشت هزار گل شامل ختمی، شاه پسند، کاغذی و شمعدانی و ۷۰ هزار گلدان از گل‌های فصلی و پیازی شامل رعنا زیبای پاکوتاه و پا بلند، کروپسیت، مارگریت، ناز آفتابی، آفتابگران زینتی، اطلسی و گل تکمه ای از جمله تولیدات این منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه این گیاهان در گلخانه فدک به وسعت دو هزار و۵۰۰ مترمربع تولید شده است خاطرنشان کرد: خزانه نشاء کاری به وسعت ۲۰۰ مترمربع نیز در این منطقه موجود است که از ابتدای سال سه مرتبه کاشت به وسعت ۶۰۰ مترمربع در آن انجام شده است.

پیام جوادیان تولید 5 هزار گلدان فرانکینیا، 2 هزار گل ابری نقره ای، 3 هزار گلدان گل کلم زینتی و هزار گیاه رزماری را در این منطقه مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بیشترین تولیدات گلخانه از بهمن ماه تا اردیبهشت است و با توجه به گرمای هوا از ۱۵ خردادماه تا اواخر شهریورماه کاشت انجام نمی‌شود و به مسائل زیربنایی از جمله لوله گذاری آب و تجهیز بوستان‌ها پرداخته می‌شود و از ابتدای مهرماه توزیع نهال در مدارس انجام می‌شود.

وی بیان کرد: البته از نهال‌ها نیز به صورت خزانه نگهداری می‌شود و به لحاظ ماندگاری و مقاومت بیشتر درختان دو تا سه ساله خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با بیان اینکه در گذشته به طور عمده در فضاهای سبز قم چمن کاری انجام می‌شد گفت: اما با توجه به منابع آبی کمتر کاشته می‌شود و هم اکنون به صورت محدود و در خزانه کاشته می‌شود و برش می‌خورد و انتقال داده می‌شود و به عنوان مثال چمن کاری بوستان بنیادی به این روش و به صورت لکه ای انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه