English

فرماندار بندرعباس:

ضرورت به کارگیری ظرفیت دستگاه های اجرایی برای اشتغال پایدار

فرماندار بندرعباس گفت: نرخ بیکاری استان هرمزگان در سال گذشته 10.4 درصد بود و در بهار امسال9.2 که در مقایسه با سطح متوسط کشوری پایین تر است اما باید مجموعه ظرفیت های دستگاههای اجرایی استان بکار گرفته شود تا به یک اشتغال پایدار برسیم.

ضرورت به کارگیری ظرفیت دستگاه های اجرایی برای اشتغال پایدار

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندرعباس، احمد پویافر در جلسه اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه؛ بایستی میزان بیکاری را بازهم کاهش دهیم، گفت: با توجه به پتانسیل هایی که در مرکز استان مانند صنایع غرب و صنایع کوچک وجود دارد، باید اشتغال را در سطح استان و شهرستان بندرعباس افزایش دهیم.

فرماندار بندرعباس ضمن قدردانی از بانک های عامل جهت ارائه تسهیلات افزود: اقدامات بانک ها در این خصوص موثر بوده و توانسته اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و نیاز است سایر دستگاههای اجرایی هماهنگی لازم را با بانک هاو دبیرخانه بعمل آورند زیرا دبیرخانه مسئولیت جمع بندی مطالب مختلف مربوط به اشتغال را بر عهده دارد و دستگاههای اجرایی هستند که می توانند بسیاری از موارد را به دبیرخانه و بانکها اعلام نمایدو دنبال کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی متناسب با وظایف خود باید اقدامات ویژه ای را در این خصوص انجام دهد و نباید در انتظار مساعدت از بیرون باشد ،لازم است با خلاقیت و نو آوری باعث تولید و اشتغال گردند.

فرماندار بندرعباس اذعان داشت: طرح هایی که بعنوان اقتصاد مقاومتی نام برده شد در سطح ملی به وزارت خانه ها ابلاغ گردیده و متناظر آن به استان ها و باید در دستور کار دستگاههای اجرایی قرار گیرد و پیگیری شود.

ضرورت ایجاد بستر لازم برای حضور بخش تعاون

وی ادامه داد:  رویکرد استان در بخش اشتغال باید مبتنی بر فعالیت های بخش خصوصی باشد،دستگاههای اجرایی متولی و مسئول هدایت برنامه ریزی و سیاست گذاری هستند و این بخش خصوص است که میتواند به کمک دولت بیاید و باعث رونق اقتصادی گردد.

این مقام مسئول بیان داشت: باید زمینه را برای حضور بخش تعاون فراهم کرد تعاون روستایی وظایفی را برعهده دارد اما در کنار آن طرح روستا تعاون هم انجام شود و طرح هایی که تعاون کار و رفاه اجتماعی از سالهای قبل بدنبال اجرایی شدن آن بوده اند ادامه پیدا کند.

وی در پایان گفت: باید مجموعه ظرفیت ها و پتانسیل های دستگاههای اجرایی در استان و شهرستان بکار گرفته شود تا به یک اشتغال پایدار مناسب برسیم و وضعیت اشتغال شهرستان را بهبود ببخشیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه