English

استان گیلان به لحاظ تأمین انرژی پاک، استان سبز محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: هم اکنون 99.96 درصد خانوارهای شهری و 95 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره مند می باشند و استان گیلان به لحاظ تأمین انرژی پاک، استان سبز محسوب می شود.

استان گیلان به لحاظ تأمین انرژی پاک، استان سبز محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، جمشید ظهیری اظهار داشت: اقدام مدبرانه استاندار گیلان در تشکیل کارگروه گازرسانی به استان به سرپرستی معاونت محترم عمرانی استاندار و همدلی و همیاری همه ادارات استان سبب تسهیل روند گازرسانی در استان شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: بنابر برنامه ریزی وزارت نفت مقرر گردید با اجرایپروژه بند «ق» 70 هزار خانوار روستایی گیلان از نعمت گاز برخوردار شوند که هم اکنون با همان میزان بودجه، بالغ بر 110 هزار خانوار روستایی، ۴0 درصد بیشتر از میزان مقرر شده از نعمت گاز برخوردار شدند

وی گفت: هم اینک پروژه گازرسانی به 80 روستای کوهستانی استان آغاز شده است و بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

ظهیری خاطر نشان کرد: درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان از نعمت کاز 95 درصد می باشد و با توجه به محدودیت 6 میلیون تومان هزینه گازرسانی برای هر خانوار، امیدواریم امکان بهره مندی خانوارهای روستایی استان را به98 درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با توجه به گسترش گازرسانی در استان از افزایش دو برابری تیم های نشت یابی برای تامین امنیت خطوط گاز در استان خبر داد و گفت: افزایش سطح ایمنی گاز تنها با اقدامات شرکت گاز میسر نخواهد شد و رعایت بیشتر و مستمر نکات ایمنی توسط مشترکین عزیز را می طلبد.

وی ادامه داد: در همین راستا و در جهت نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه وایمن گاز طبیعی در تمام اقشار جامعه، شرکت گاز استان گیلان طرحی را با عنوان سفیران انرژی در تمام نقاط استان به اجرا در آورده است و در این طرحبا آموزش نکات مهم در خصوص مصرف درست گاز به مردم و مسؤولین در جهت تحقق این هدف مهم گام بر میدارد.

ظهیری افزود: این شرکت در کنار گسترش کمی گاز در استان، گسترش کیفی را نیز سرلوحه کار خویش قرار داده است.

وی از راه اندازی پروژه های تولید صورتحساب آنلاین گاز و پرداخت تلفنی صورتحساب با همکاری شرکت مخابرات استان خبر داد و گفت: هم اکنون این پروژه ها بصورت آزمایشی در دو شهر رشت و انزلی اجرا شده و بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده به زودی در تمام شهرهای استان اجرایی خواهد شد و با اجرای این طرح دیگر نیازی به حضور مشترکین در پای خودپرداز ها و بانک ها نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به اینکه در جهت اجرایی شدن پروژه های بند «ق» در استان بیش از 810 میلیارد ریال هزینه شده است گفت: هم اکنون 99.96 درصد خانوارهای شهری و 95 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره مند می باشند و استان گیلان به لحاظ تأمین انرژی پاک، استان سبز محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی