English

مدیر کمیته امداد گنبدکاووس مطرح کرد

کمک ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی به زوج‌های جوان گنبدی

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شعبه یک شهرستان گنبدکاووس از کمک ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی به زوج‌های جوان گنبدی خبر داد.

کمک ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی به زوج‌های جوان گنبدی

به گزارش خبرگزاری موج، محمد باقرپور ظهر امروز در شرق استان گلستان اظهار داشت: در راستای شعار سال مبنی بر " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" سعی ما بر این است تا با ایجاد اشتغال مددجویان توانمند شده و به مرور از چرخه کمیته امداد خارج شوند.

وی افزود: اولویت نخست و سیاست کمیته امداد توانمندسازی فکری است تا مددجویان ضمن باور خود بتوانند در زمینه‌های اشتغال, تولید و غیره توانمند شده و از چرخه کمیته امداد خارج شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شعبه یک شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی, 286 نفر مددجو و خانواده آنان جهت دوره‌های آموزشی به 29 مرکز آموزشی شهرستان معرفی شدند که از این تعداد 203 نفر گواهینامه آموزشی دریافت و از تعداد 203 نفر, 35 نفر تسهیلات دریافت کرده و ایجاد اشتغال کردند.

وی یادآور شد: تسهیلات ارائه شده به این افراد از 5 میلیون تومان تا 75 میلیون تومان است و افرادی که 75 میلیون تومان دریافت کنند باید در قالب طرح کارآفرینی حداقل برای 5 نفر ایجاد اشتغال کنند که در گنبدکاووس در قالب طرح کارآفرینی, یک نفر وام 60 میلیون تومانی دریافت کرده است.

باقرپور تاکید کرد: در مناطق آسیب‌پذیر و آلوده جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به مردم این مناطق, 3 مرحله وام و تسهیلات و کمک بلاعوض انجام شده است که در مرحله آخر تعداد 10 نفر جهت بهره گرفتن از این تسهیلات معرفی و از این تعداد 2 نفر این تسهیلات را دریافت کردند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شعبه یک شهرستان گنبدکاووس گفت: برای این افراد یک میلیون و 300 هزار تومان به صورت بلاعوض و یک میلیون تومان وام قرض الحسنه تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: حدود 3 هزارو 500 مددجو در حوزه فعالیت این کمیته امداد وجود دارد که بیش از 90 درصد آنان اهل تسنن هستند و جمعیتی بالغ بر 5 هزارو 844 نفر را شامل می‌شود که از این تعداد 581 نفر دانش‌آموز و 65 نفر دانشجو و طلبه هستند.

باقرپور تصریح کرد: تعداد یک‌هزار و 321 نفر خیر مستقیم و در قالب طرح محسنین و 13 هزارو 700 خیر مشترک در قالب صدقات در حوزه کمیته امداد شعبه یک قرار دارند که حمایت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شعبه یک شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون ریال برای 336 زوج برای تهیه جهیزیه هزینه شد و از ابتدای سال 96 تاکنون حدود 50 نفر برای جهیزیه ثبت‌نام کردند که افرادی از سال‌های گذشته برای تهیه جهیزیه وجود ندارند.

وی گفت: همچنین 64 خانوار زندانیان از حمایت‌های این کمیته امداد به استثناء مسکن بهره‌مند می‌شوند و 78 میلیون تومان در قالب هدیه داماد به پسران مددجوی کمیته امداد گنبدکاووس اهدا شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه