English

نماینده مردم بابل در مجلس:

شورای دوره پنجم از ظرفیت تشکل‌های مدنی، زنان و جوانان استفاده کنند

حسین نیازآذری اظهار داشت: شوراهای دوره پنجم علاوه بر فعالیت‌های عمرانی از ظرفیت تشکل‌های مدنی، زنان و جوانان استفاده کنند.

شورای دوره پنجم از ظرفیت تشکل‌های مدنی، زنان و جوانان استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری موج، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تبریک آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که فرصت مغتنمی برای خدمتگزاری در پارلمان شهری و محلی است، اظهار کرد: امیدوارم دوره پنجم شوراها دوره پختگی و تحرک بیش از پیش شوراها باشد.

وی افزود: در نظام مردم سالاری دینی نقش نهادهای مدنی بویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا نقشی حرکت آفرین است و از این رو شوراها از این فرصت و ظرفیت برای پیشرفت و توسعه منطقه خود استفاده کنند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شوراهای دوره پنجم علاوه بر فعالیت‌های عمرانی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز است، اهتمام شایسته‌ای داشته باشند و از ظرفیت تشکل‌های مدنی، زنان و جوانان در این زمینه استفاده کنند.

نیازآذری خاطرنشان کرد: شوراهای دوره پنجم وفق اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی  و متناسب با  مزیت‌ها و شرایط  محیطی برای افق 1400 نقشه راه و هدفگذاری علمی و اجرایی داشته باشند و با تدوین سند جامع توسعه «شهر-محل» برای پیشرفت زادبوم آینده‌نگری را لحاظ کنند.

وی بیان کرد: اشتغال جوانان، مسائل زیست‌محیطی، توسعه فن‌آوری، عمران وآبادانی منطقه، گردشگری، بهداشت و سلامت، فرهنگ و هنر، ورزش و نشاط جوانان، تقویت فرهنگ بومی و محلی،  آموزش مهارت‌های شغلی و زندگی ازجمله مؤلفه‌های به‌شمار می‌رود که نیاز به  سیاستگذاری و برنامه‌ریزی دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تامین منابع مالی پایدار و عدم وابستگی به بودجه دولت می‌تواند پیشران توسعه مناطق شود و این مهم از کوچکترین روستا تا مرکز شهرستان از طریق جذب سرمایه‌گذار و اتکا به فرصت‌ها و ظرفیت‌های درون‌زای محلی سازماندهی کنند.

نیازآذری پرهیز شوراها از سیاست‌زدگی و دخالت در درگیری‌های جریانی را عامل موثری برای حسن اعتماد عمومی و ایفای نقش اصلی شوراها دانست و تصریح کرد: بنده با درک عمیق از کارکرد پارلمان شهری و محلی در کنار شوراهای اسلامی شهر و روستای بابل خواهم بود و از تمامی دستگاه‌های اجرایی مصرانه می‌خواهم در تعامل سازنده با شوراها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه