English

مفاخری فرماندارسروآباد:

طی سال های آینده جشنواره انگور سیاه، گردو و انار را برگزار می کنیم

فرماندار سروآباد گفت: برای برندسازی محصولات استراتژیک این شهرستان، طی سال‌های آینده جشنواره انگور سیاه، گردو و انار به عنوان چهار محصول استراتژیک سروآباد برگزار خواهیم کرد.

طی سال های آینده جشنواره انگور سیاه، گردو و انار را برگزار می کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علی مفاخری شامگاه چهارشنبه در جشنواره انجیر در سروآباد، اظهار کرد: سروآباد ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری، باغداری، کشاورزی و غیره دارد.

وی تصریح کرد: چون سال، سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است توجه به این مقوله مهم امری ضروری بوده و مردم این شهرستان اقتصاد مقاومتی را به طور کامل در زندگی خود معنا کرده‌اند.

فرماندار سروآباد اضافه کرد: مردم این شهرستان با همان مصالح بومی و محلی برای خود ایجاد اشتغال کرده که نمونه بارز آن همین صنایع دستی است که امروز به صورت عملی در این همایش در معرض دید شرکت کنندگان است.

وی اذعان کرد: چون این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را در سروآباد داریم تصمیم گرفتیم با برگزاری همایش‌هایی این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را برندسازی کنیم تا بستر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را فراهم سازیم.

مفاخری گفت: امروز جشنواره انجیر را علیرغم اینکه در سایر نقاط شهرستان هم انجیر مرغوب و در سطح کمی و کیفی بالایی کاشت و بردداشت می‌شود.

وی افزود: در برنامه داریم که طی سال‌های آینده جشنواره انگور سیاه، جشنواره گردو و جشنواره انار را به عنوان چهار محصول استراتژیک در این شهرستان برگزار کنیم.

فرماندار سروآباد اظهار کرد: ۲۵۰ تن انجیر سالانه در نقاط مختلف شهرستان برداشت می‌شود که اگر بتوانیم در بحث توسعه باغات که جز سیاست‌های اصلی دولت است و امسال هم اعتبارات خوبی را به این حوزه اختصاص داده‌اند، گام‌های اساسی بر خواهیم داشت.

 وی گفت: در هر کجا توسعه باغات را در شهرستان سروآباد داشته‌ایم موجب مهاجرت معکوس و تثبیت ماندگاری مردم در آن نقاط شده است.

مفاخری افزود: این امر در کنار جلوگیری از افزایش روند مهاجرت روستائیان به سمت شهرها یک درآمد پایدار و شرایط اقتصادی مطلوب را هم برای مردم ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به توسعه باغات باید بحث صنایع تبدیلی را به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر باغداران و ایجاد ارزش افزوده و ثروت بیشتر از این حوزه در شهرستان سروآباد فراهم سازیم.

فرماندار سروآباد گفت: بحث گردشگری از دیگر ظرفیت‌های شهرستان سروآباد در کنار باغداری است چرا که این شهرستان جاذبه‌های زیبا و بکری را که در کل استان وجود دارد در مقیاس کوچکتر در خود جمع کرده است.

وی افزود: در زمینه شیلات نیز ظرفیت‌های خوبی در سروآباد وجود دارد که باید بیش از پیش توسعه پیدا کند.

مفاخری با بیان اینکه امسال فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان سردآبی سیروان توسط دولت در این شهرستان اجرا می‌شود، گفت: فاز اول با ۴۰ مزرعه قبلا در این شهرستان اجرا شده و فاز دوم نیز با ۲۵ میلیارد تومان انجام می‌شود و نزدیک به سه برابر مزارع فاز اول در این فاز گسترش خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در کنار توسعه باغات، ایجاد کارخانه و صنایع تبدیلی هم در دستور کار قرار گرفته و همزمان با هفته دولت در سال جاری کارخانه قارچ قلعه جی با 30 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار سروآباد اظهار کرد: در پایان از تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره با ما همکاری داشتند تقدیر می‌کنم و بر این باور هستم که جشنواره‌هایی که در این شهرستان برگزار می‌شود در تراز ملی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه