English

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان

روستاهای داخل مخزن سد نرماب جابه‌جا می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: سد نرماب در سال ۹۱ آغاز به کار کرد و امیدوار هستیم با اختصاص اعتبارات لازم در سال ۹۷ به آبگیری برسد.

روستاهای داخل مخزن سد نرماب جابه‌جا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری در بازدید معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از سد نرماب اظهار داشت: در این پروژه مشکل نقدینگی داریم و در همین راستا مذاکرات لازم از طریق مبادی ذیربط انجام و مقرر شد مشکل مرتفع شود.

وی تصریح کرد: ما به دنبال جابه‌جایی سریع‌تر روستاهای داخل مخزن سد هستیم چرا که سیل خبر نمی‌کند و ممکن است سبب مشکلات زیادی به ویژه برای روستاهای داخل مخزن سد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: حجم مخزن این سد 125 میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی آن 192 میلیون مترمکعب است که 65 میلیون متر مکعب آن به سد وشمگیر اختصاص پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: این پروژه 72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون هم برای ساخت آن 290 میلیارد تومان هزینه شده است که با6 درصد عقب ماندگی از برنامه به علت مشکل مالی برای تملک اراضی روبرو شده که آن هم به زودی با پیگیری برطرف خواهیم کرد.

نظری از اهداف مهم این پروژه را آبرسانی به 4 شهر و130روستا اشاره کرد و گفت: سد نرماب در محرومیت زادیی منطقه موثر خواهد بود.

وی گفت: علاوه براین، کنترل و ذخیره سیلاب، تنظیم و رهاسازی حقابه های پایاب، استفاده صحیح از منابع آب زیرزمینی و تامین آب شرب و صنعت و کشاورزی شهرستان‌های مینودشت، گنبدکاووس و آزادشهر نیز از دیگر دستاوردهای ساخت این سد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: این پروژه نخستین پروژه موفق  به صورت فایناس داخلی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه