English

با حضور مسوول امور فرهنگی سازمان اوقاف کشور

مراسم متمرکز اختتامیه طرح نشاط و تعالی گلستان در آستانه امامزاده قاسم (ع) دلند برگزار شد

مراسم متمرکز اختتامیه طرح نشاط و تعالی استان گلستان با حضور مسوول امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه امامزاده قاسم (ع) دلند برگزار شد.

مراسم متمرکز اختتامیه طرح نشاط و تعالی گلستان در آستانه امامزاده قاسم (ع) دلند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، امروز مراسم اختتامیه متمرکز طرح نشاط معنوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با حضور جمع کثیری از مربیان، متربیان و خانواده‌های این عزیزان در آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) شهر دلند برگزار شد که در این مراسم حجت‌الاسلام  مسوول امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری طرح نشاط معنوی موجب بروز و رشد استعداهای کودکان و نوجوانانی می شود که شاید تا کنون مجالی برای بروز و ظهور نداشته اند، افزود: در سال جاری در تمامی آستان مقدس امامزادگان استان گلستان و بخش عمده‌ای از بقاع متبرکه شهرستان‌های سرتاسر استان طرح نشاط معنوی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی استان گلستان در مجموع بیش از 2 هزار نفر از کودکان و نوجوانان شرکت کردند، خاطرنشان کرد: بسیار خوشحال و خرسند هستیم که خداوند این توفیق را به ما داد تا عرصه تعلیم و تربیت دینی را در جوار مرقد مطهر ذوات مقدسه و امامزادگان شریف با نگاهی فرهنگ محور به منصه ظهور برسانیم.

وی برگزاری طرح نشاط معنوی را ویژه فصل تابستان دانست و تاکید کرد: در تابستان امسال افراد علاقه‌مند در بخش‌های مختلف فرهنگی، علمی، قرآنی، اردویی و قرآنی در طرح نشاط معنوی شرکت کرده‌اند که حضور آنها به نسبت سال‌های قبل با رشد چشمگیر و قابل توجهی مواجه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت با اشاره به اینکه طرح نشاط و تعالی در شهرستان‌های حوزه اجرایی اداره اوقاف و امور خیریه مینودشت با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد، اضافه کرد: این طرح معنوی و شور انگیز با هدف تربیت نیروی با نشاط حول محور مسائل دینی و مذهبی هر ساله در ایام تابستان برگزار می‌شود که در هر سال میزان استقبال از این طرح بیشتر می‌شود.

جعفر ذوبی سرابی با بیان اینکه بیش از 250 نفر از کودکان و نوجوانان در طرح نشاط و تعالی شهرستان مینودشت و حوزه اجرایی این اداره در بیش از 8 بقعه متبرکه شرکت کردند، تصریح کرد: بالغ بر 100 نفر از شرکت کنندگان در این طرح در شهرستان مینودشت نیز در مراسم اختتامیه متمرکز شرکت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه طرح نشاط و تعالی به هر میزان که بیشتر جدی گرفته شود موجب رشد و شکوفایی بیشتر استعدادهای معنوی نوجوانان می شود، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همین شیب مثبت روند توسعه بخش برگزاری این طرح را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام نصرت‌الله جعفری با اشاره به اینکه حدود 85 نفر از نوجوانان شرکت کننده در طرح نشاط و تعالی گنبدکاووس در مراسم متمرکز اختتامیه این طرح در شهر دلند حضور یافتند، گفت: این مراسم بزرگ و عظیم نشان داد همچنان علاقه خانواده‌ها و کودکان به فضای معنوی و فراگیری علوم مختلف حول مسائل دینی پابرجاست.

در پایان این مراسم باشکوه و نشاط آفرین از مربیان نمونه، متربیان ممتاز و برندگان مسابقات فرهنگی، قرآنی و ورزشی با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ای به رسم یادبود از سوی مسوول امور فرهنگی سازمان اوقاف و اور خیریه و مدیرکل اوقاف و امور خیریه تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است حضور بیش از یک هزار کودک و نوجوان در این مراسم و در جوار مرقد مطهر امامزاده قاسم شهر دلند به واقع موجی بزرگ از نشاط معنوی را در فضا ایجاد کرده بود که شادابی و پویایی همه افراد حاضر حتی میانسالان و بزرگسالان حاکی از این مورد بود که می توان با طرح هایی جذاب و نوین مفاهیم و علوم دینی و تربیتی را در قالبی شاد و اما در چارچوب موازین شرعی و اخلاقی به راحتی به جان و دل نوجوانان عزیز میهن نشاند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه