English

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا:

طی ۷ سال گذشته ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر منابع آبی شرب از دسترس خارج شده است

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا در دومین برنامه از جنگ خنده آب اعلام کرد: طی 7 سال گذشته 5 هزار و 600 لیتر منابع آبی شرب از دسترس خارج شده است.

طی 7 سال گذشته 5 هزار و 600 لیتر منابع آبی شرب از دسترس خارج شده است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سیداکبر بنی طبا با بیان اینکه با خشک شدن چاههای فلمن حدود 3 متر مکعب آب در ثانیه دیگر در چرخه عرضه و تقاضا وجود ندارد اظهار داشت: عدم جاری بودن رودخانه زاینده رود باعث خشک شدن چاههای فلمن در اصفهان شد که منجر به از دسترس خارج شدن 3 مترمکعب آب در ثانیه گردید.

وی افزود: این درحالیست که علاوه بر خشک شدن چاههای فلمن، آبدهی چاههای متفرقه هم بسیار کاهش یافته که در نهایت کاهش 5 هزار و 600 لیتری منابع آبی را در اصفهان رقم زده است.

وی با اشاره به عبور از بحران کم آبی در فصل تابستان بیان داشت: خوشبختانه امسال با رویکرد و توزیع عادلانه آب در استان اصفهان توانستیم در ماههای پیک مصرف آب مورد نیاز مشترکین را تأمین کنیم. این در حالیست که اگر هر نفر در طول شبانه روز 3 لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند شرکت آب و فاضلاب می تواند آب شرب 80 هزار نفر را تأمین نماید که معادل افزایش تعداد انشعابات جدید در یکسال می باشد.

بنی طبا گفت: هم اکنون یکی از دغدغه های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تأمین پایدار آب شرب مشترکین است مطمئناً اگر مردم مصرف صحیح آب را سرلوحه کارهای خود قرار دهند به رغم محدودیت منابع آبی می توان آب شرب مشترکین پایدار تأمین نمود.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا پیرامون فرهنگ سازی مصرف بهینه آب خاطرنشان ساخت: شرکت آبفا استان اصفهان در سالهای اخیر با اجرای برنامه های فرهنگی در قالب های متنوع از قبیل برگزاری جشنواره ها، همایش، تولید فیلم و انیمیشن، مستند، داستانی و ... توانست طی سالهای 89 تاکنون مصرف سرانه مردم اصفهان را 35 لیتر به ازای هر نفر در طول شبانه روز کاهش دهد به طوریکه می توان گفت هیچ سازمان، نهاد، شرکت و دستگاهی در اصفهان پیرامون فرهنگ سازی مصرف آب تا این اندازه فعالیت های فرهنگی را در دستور کار قرار نداده است در حالیکه دغدغه آب مهمترین چالش استان و کشور بشمار می آید به نوعی فرهنگ سازی مصرف صحیح آب وظیفه همه نهادها و دستگاه ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه