English

آیت‌الله کلانتری:

حوزویان و هنرمندان در خلق آثار هنری فاخر قرین شوند

آیت‌الله کلانتری گفت: اگر تلاش‌های حوزویان درد آشنا با همت هنرمندان متعهد قرین شود، از منابع غنی روائی مجموعه های بسیار فاخرانه‌ای از طنزهای شیرین و اثرگذار بوجود می‌آورد.

حوزویان و هنرمندان در خلق آثار هنری فاخر قرین شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، امروز 23 مردادماه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.

در این دیدار، بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: روحانیون، هنرمندان و فرهیختگان پیش قراولان نشر معنویت بر شعر، هنر، فرهنگ و ادبیات هستند.

وی با بیان اینکه اندیشه عالمانه علما، اساتید و فرهیختگان استان، مرتفع‌کننده موانع بر سر راه مشکلات و مسائل و فراهم کننده بستری برای ایده‌های موثر و خلاق، در جامعه اسلامی است، بر مشارکت صاحب نظران حوزه دین و فرهنگ در بهبود شرایط جامعه و توسعه هنر متعالی تأکید کرد.

مریدی روحانیون، هنرمندان و فرهیختگان پیش قراولان نشر معنویت بر شعر، هنر، فرهنگ و ادبیات دانست و اظهار داشت: ملتی موفق است که بتواند در سایه دین مبین اسلام، اشتباهات را انجام نداده و اجازه ندهد تا دیگر فرهنگ‌ها در آنان رسوخ پیدا کند و معنویتش را به عنوان یک ابزار حفظ کند و بی‌تردید انتقال ارزش‌های فرهنگی از طریق اندیشه‌ای دین محور، قطعی است.  

در ادامه این دیدار، آیت‌الله علی اکبر کلانتری به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علوم و معارف اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این ظرفیت بسیار عمیق و گسترده است و اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی و عالمانه استفاده شود، شاهد تحول همه جانبه در این عرصه خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با اشاره به برنامه‌های طنز تلویزیون اظهار داشت: خب زحمات دست اندرکاران قابل تقدیر است، ولی ما می‌توانیم به‌جای استفاده از دیالوگ‌های تکراری و گاه نامرتبط با فرهنگ دینی و ملی کشور و به جای بهره‌گیری از نمایش‌های تصنعی و احیانا سبک و  دارای بار منفی، از میراث غنی اسلام و ایران استفاده کنیم که سرشار از لطائف و ظرائف سرور انگیز و ضمنا درس‌آموز است.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر در این عرصه، تلاش‌های حوزویان درد آشنا با همت هنرمندان متعهد قرین شود، می‌توانیم از منابع غنی روائی مانند مجموعه ١١٠ جلدی کتاب پرمایه بحار و کتاب‌های گران‌سنگی چون شاهنامه و گلستان و بوستان و مثوی معنوی، مجموعه‌های بسیار فاخرانه‌ای از طنزهای شیرین و اثرگذار بوجود آوریم و آنگاه خواهیم دید که قشرهای گوناگون جامعه بخصوص متدینان و وطن‌دوستان چه استقبال با شکوهی از آنها خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه