English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

بارش سنگین باران ۱۰میلیارد تومان به گیلان خسارت وارد کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت : در پی بارش شدید باران اخیر و ایجاد سیلاب ،10میلیارد تومان به گیلان خسارت وارد آمد.

بارش سنگین باران 10میلیارد تومان به گیلان خسارت وارد کرد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت حجت شعبانپور در جمع با خبرنگاران با اشاره به بارش سنگین باران در اواخر روز پنجشنبه و اوایل صبح جمعه در برخی مناطق استان اظهار داشت : شدت  این بارش در شهرستان‌ شفت، رودبار و فومن بود.

وی افزود : بر طبق گزارش ارائه شده در ایستگاه هواشناسی منطقه سیاه مزگی در طی چند ساعت نزدیک به صد میلی متر باران بارید و همچنین باد سنگین در شهرستان تالش خساراتی را وارد کرد.

شعبانپور با بیان اینکه در برآورد اولیه انجام شده از سوی مدیریت بحران استان، وقوع سیل بیش از 10 میلیارد تومان خسارات برجا گذاشت، افزود: وقوع سیل موجب خسارات هم در بخش کشاورزی و هم در بخش زیرساخت‌ها، پل و ابنیه موجود در روستاها شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری امروز از عادی شدن شرایط  در شهرستان های فومن ، شفت و رودبار بعد از  سیل دیروز خبر داد و افزود : در حال برآورد نهایی خسارت هستیم و خدا را شاکریم علی رغم سیل سنگین و طغیان رودخانه‌ها ولی تلفات جانی در استان نداشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی با اشاره به خسارات مالی وارد شده به استان در اثر وقوع این سیل اظهار داشت : قطعاً دولت از محل ستاد حوادث به استان کمک خواهد کرد تا خسارات حادیه دیدگاه جبران شود.

وی با بیان اینکه طغیان رودخانه موجب خسارت به بخشی از مزارع و برنج‌های برداشت شده در انبارها شد افزود: استاندار محترم پیگیر این مهم بوده و گزارشات را به تهران انعکاس داده اند و قطعاً در این زمینه کمک خواهد شد.

شعبانپور در ادامه افزود : زمانی که میزان خسارات به طور کامل قطعی مشخص گردید جداولی را به سازمان مدیریت بحران در وزارت کشور داده خواهد شد و آن گزارش  به سازمان برنامه و بودجه منتقل شده و به میزانی که استان ها اعلام خسارت می‌کنند مصوب خواهد شد که قاعدتاً سازمان برنامه و بودجه آن را اختصاص می‌دهد.

وی افزود : به دنبال آن هستیم که چنانچه ابلاغ اعتبار صورت گیرد تخصیص آن را بتوانیم صد درصد بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه