English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

بدهی ۶ میلیارد تومانی آموزش وپرورش بابت مدارس استیجاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این اداره کل از هفت سال گذشته تاکنون حدود 6 میلیارد تومان بابت مدارس استجیاری به اشخصاص حقیقی و اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان بدهکار است.

بدهی 6 میلیارد تومانی آموزش وپرورش بابت مدارس استیجاری

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، محمد حسن قائدیها در نشستی خبری اظهار داشت: اداره کل اوقاف  و امور خیریه در مراکز قضایی استان نسبت به این موضوع شکایت و پیگیری کرده است و به احتمال زیاد حکم تخلیه خواهد گرفت.

وی افزود: براساس آمار ثبت نام های انجام شده برای سه دوره تحصیلی پیش بینی می شود که 860 هزار دانش آموز در این استان سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

قائدیها بیان کرد: در سال تحصلی جدید نسبت به سال گذشته آمار دانش آموزان 3% افزایش دارد که ۱.۵ درصد آنها مهاجرین و ۱.۵ درصد به خاطر رشد جمعیتی استان می باشد.

وی گفت : امسال هم  مانند سال‌های قبل نیز با کمبود سه هزار نفر نیروی انسانی مواجه هستیم که یکی از راه های تامین نیروی انسانی مورد نیاز استفاده از قانون خدمات آموزشی و انعقاد قرارداد با موسسات غیردولتی برای استفاده از نیروهای فارغ التحصیل است.

قائدیها اظهارداشت: آموزش و پرورش استان اصفهان در انسداد موانع بی سوادی در سال تحصیلی گذشته 2 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حال حاضرآمار افرادی که در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده اند به زیر 5% رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ مدرسه مختلط در استان اصفهان وجود داردکه این مدارس بیشتر در مناطق روستایی و به دلیل کمبود دانش آموز برپا شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه