English

در آستانه روز خبرنگار برای نخستین بار صورت گرفت؛

بازدید خبرنگاران از نخستین انبار نفت گیلان در رشت

برای نخستین بار در آستانه روز خبرنگار، خبرنگاران از نخستین انبار نفت گیلان در رشت بازدید کردند.

بازدید خبرنگاران از نخستین انبار نفت گیلان در رشت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، به منظور آشنایی هرچه بیشتر خبرنگاران با مجموعه تاسیسات و عملیات تنها انبار نفت (شهید بهمنی مقدم منطقه گیلان) در رشت بازدید اصحاب رسانه از این مجموعه صورت گرفت.

مسئول تأسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار عملکرد این مجموعه را تشریح و بر فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی توسط رسانه ها در جامعه تاکید کرد.

 علیرضا احسانی با بیان اینکه در انبار نفت منطقه گیلان عرضه فراورده های نفتی علاوه بر توزیع در سراسر گیلان، مازندران، اردبیل، قزوین و زنجان را زیر پوشش دارد اظهار کرد: در گیلان ۱۲۳ نفت‌کش روزانه به دستگاه‌های مختلف نفت می‌رسانند.

وی بابیان اینکه مصرف‌کنندگان ما تنها پمپ‌های بنزین نیستند گفت: بزرگ‌ترین مصرف‌کننده شرکت نفت نیروگاه سیکل ترکیبی استان است که روزی پنج میلیون خوراک دارد و کوچک‌ترین مصرف‌کنندگان ما مرغداری‌ها و کشاورزی است.

مسئول تأسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان با اشاره بر مدیریت بحران شرکت نفت افزود: ما در بدترین شرایط مانند برف ۸۳ و برف اخیر هیچ گزندی ازنظر تأمین سوخت نداشتیم.

احسانی گفت: برنامه‌ریزی‌های شرکت نفت برای تأمین سوخت روزانه نیست و با توجه به‌پیش بینی‌های شرکت خلئی در برنامه سوخت‌رسانی ایجاد نخواهد شد.

 مسئول تأسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان گفت: ما سه فرآورده نفتی داریم که شامل؛ بنزین، نفت سفید و نفت گاز است و با استانداردهای مختص به خود توسط خط ۱۶ اینچ از سمت قزوین به رشت ورود می‌کند.

وی بابیان اینکه شرکت نفت گیلان علاوه بر استان گیلان، اردبیل و مازندران را تحت پوشش قرار می‌دهد گفت: همچنین زنجان را در بحث بنزین و قزوین را در بخش نفت و گاز پوشش می‌دهیم.

احسانی با اشاره به کنترل کیفی نفت‌کش‌ها پیش از بارگیری افزود: نفت‌کش پیش از بارگیری ازلحاظ آلودگی و دیگر مسائل توسط آزمایشگاه کنترل‌شده سپس بارگیری انجام می‌شود و در پایان نیز در بخش کنترل کیفیت کنترل نهایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به مصرف روزانه محصولات نفتی در استان گیلان گفت: ما در ۲۴ ساعت ۱۱ میلیون لیتر توان بارگیری داریم اما درمجموع روزانه هشت میلیون لیتر بارگیری داریم که مصرف عمده آن بنزین است.

مسئول تأسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان با اشاره به مصرف سوخت روزانه سه میلیون ۵۰۰ هزار لیتر در استان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی چیزی حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر به‌طور روزانه بارگیری بنزین داشتیم.

احسانی افزود: استان گیلان 123 دستگاه نفت‌کش دارد و ۷۰ دستگاه نفت‌کش از اردبیل و استان‌های هم‌جوار برای بارگیری به استان گیلان می‌آیند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه